جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  عبدالکریم عابدینی در همایش روز جهانی مسجد

حوزه / امام‌جمعه قزوین تأکید بر این‌که هر جا که ما آسیب دیده‌ایم به خاطر عدم رعایت مسلمات دینی است، گفت: اگر مشرکان در امورات مؤمنان دخالت کنند، نسخه‌ای را به جامعه ارائه می‌کنند که خروجی آن بی دینی و القائات شیطانی خواهد شد و در نهایت جامعه به انحراف کشیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام و المسلمین  عبدالکریم عابدینی در همایش روز جهانی مسجد که در مسجد خاتم الانبیاء (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خانه خدا اولین بنایی است که در عالم ساخته شده و به همین منظور لازم است در ساخت و سازهای شهری ابتدا ساخت مسجد به عنوان قلب شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسجد کانون همه خوبی‌ها و برکات است و اگر به دنبال سعادت، خوشبختی و پیشرفت در زندگی اجتماعی و فردی هستیم باید بیش از پیش به اهمیت مسجد توجه نماییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر امروز دچار ناهنجاری‌های اجتماعی، کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق نگران هستیم، برای حل آن باید در پی احیا و تقویت مساجد باشیم.

امام‌جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر این‌که طبق فرموده خدای متعال «مساجد فقط برای خداوند است»، بیان کرد: نباید غیر خدا را در مساجد دخیل کرد و به آن‌ها محوریت داد، منیت‌ها باعث بروز اختلافات می‌شود و اگر به این نکته که مساجد تنها برای خداوند است توجه شود، مشکلات و اختلافات کنار خواهند رفت.

وی با بیان این‌که تنها مؤمنان می‌توانند مساجد را آباد نمایند، تأکید کرد: خداوند این اجازه را به کسانی که اموال خود را از راه نامشروع به دست آوردند نداده که برای ساخت و آبادانی مسجد وارد شوند و تأکید کرده که مساجد را تنها مؤمنان می‌توانند آباد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین  عابدینی اذعان کرد: مؤمنان کسانی هستند که حقیقتاً به خداوند ایمان دارند و هیچ‌گاه راضی نمی‌شوند جز نام خداوند نام دیگری برجسته شده و منیت‌ها جای خود را به خشیت در مقابل خدا بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: مساجد مانند انسان‌ها دارای روح و حیات هستند و اگر توسط کسانی که ایمان به خدا ندارند ساخته شوند، تنها بنایی احداث شده و این بنا هیچ‌گاه نمی‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان این‌که احیاگری را باید در ذکر جستجو کرد، افزود: امام علی (ع) می‌فرماید قلب انسان زمانی آباد می‌شود که اهل ذکر باشد؛ اگر کسی بخواهد مسجد آباد شود، ابتدا باید خودش را آباد کند و این آبادانی به برکت ذکر و اطاعت حق تعالی محقق می‌شود.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: اهل شرک هیچ‌گاه حق مداخله در عمران و آبادانی مسجد را ندارند تا آن مساجد بتوانند اثرگذار شده و مسئولان و متولیان اداره کشور را به جامعه صادر نماید.

حجت الاسلام و المسلمین  عابدینی با تأکید بر این‌که هر جا که ما آسیب دیده‌ایم به خاطر عدم رعایت مسلمات دینی است، تصریح کرد: اگر مشرکان در امورات مؤمنان دخالت کنند، نسخه‌ای را به جامعه ارائه می‌کنند که خروجی آن بی دینی و القائات شیطانی خواهد شد و در نهایت جامعه به انحراف کشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بدترین و منفورترین افراد کسانی هستند که مانع رسیدن به اهداف مسجد می‌شوند و منفورتر و ستمکارتر از آن‌ها نیز کسانی هستند که مانع می‌شوند تا نام و یاد خدا در مساجد آن‌گونه که باید جاری باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که مسجد پایگاه وحدتِ پایدار و توحیدی است، ادامه داد: زمانی وحدت حقیقی و همدلی واقعی شکل خواهد گرفت که همه پای ریسمان و دین خدا که همان قرآن، اهل بیت (ع) و رسولان خداست، بایستند.

وی در پایان گفت: هماهنگی همه ارکان مساجد امری لازم و ضروری است و زمانی می‌توانیم کار جمعی انجام دهیم که ایمان، تقوا را در خود تقویت کرده و بر اساس رضای خدا عمل نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha