جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین به لزوم بصیرت شناسی درعصر حاضر اشاره کرد و گفت: بصیرت شاخصه انسان مؤمن است و او باید با بهره گیری از زندگی نورانی امام حسین(ع) و تعالیم نورانی قرآن کریم، همیشه بصیر باشد؛ یعنی این که به موقع تشخیص داده و به موقع عمل کند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  و المسلمین عبدالکریم عابدینی، درهمایش  فرماندهان  واحدهای بسیج دانش آموزی استان قزوین، به خطرات مسلط شدن نفس بر انسان ها اشاره کرد و اظهار داشت: نفس انسان، به عنوان فرصتی است که انسان باید بر آن مسلط  شده و به مقصد و مقصود خود که همان  قرب الهی است برسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به لزوم بصیرت شناسی درعصر حاضر اشاره و افزود: بصیرت شاخصه انسان مؤمن است و او باید با بهره گیری از زندگی نورانی امام حسین(ع) و تعالیم نورانی قرآن کریم، همیشه بصیر باشد؛ یعنی این که به موقع تشخیص داده و به موقع عمل کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین در ادامه سخنان خود، به اهمیت جهاد اکبر در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: معنی  جهاد اکبر متقی شدن است و تقوا یعنی این که انسان در هر جایی که رضایت خدا در آن جا هست، مانند حضور در مساجد، عضویت در بسیج و شرکت در راهپیمایی ها، حاضر باشد.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از ملاک های تقوا این است که انسان هر جایی که رضایت خدا در آن نیست، مانند حضور در جبهه باطل و همراهی با ظالمان حضور نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان این که حضور در جبهه حق و عدم همراهی با جبهه باطل، یعنی رعایت عهد و پیمان بنده با خدا، گفت: هر کس این عهد و پیمان را حفظ  نماید، یعنی بندگی خدا را بر اساس تقوا عمل کرده است.

امام جمعه قزوین به دشمنی های آمریکای جنایتکار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی که  نمی توانند دشمنی آمریکا را ببینند و بفهمند و تشخیص دشمنی آن را بدهند، گرفتار مسایل نفسانی هستند، در حالی که اگر کسی از مسایل نفسانی  آزاد شود، خود به خود فهم، درک و روشن بینی عقلی را پیدا می کند.

وی در پایان گفت: اگر نفس بر انسان سوار شد، این یک تهدید است و این یعنی  نابودی انسان؛ از این رو باید مراقب اعمال خود باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha