جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار عابدینی با اساتید حوزه قم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین به فلسفه حرکت پرچم بارگاه مطهر رضوی در استان ها و شهرها از سوی خادمین این امام بزرگوار پرداخت و گفت: فلسفه گرداندن پرچم در میان مردم ایران، ریشه قر آنی دارد که همانا یاد پیراهن حضرت یوسف (ع) برای حضرت یعقوب(ع) را تداعی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با اساتید حوزه علمیه قم، ضمن تبریک  دهه کرامت و ولادت با سعادت  حضرت امام رضا (ع) به ابعاد شخصیتی این امام رئوف پرداخت و گفت: ارتباط و تعامل با مردم محروم و مستعضعف از ویژگی های پیشوای هشتم شیعیان بود که باید سیره و روش این امام بزرگوار را در زندگی خود به کار ببندیم.

امام جمعه قزوین به حرکت ارزشمند کاروان زیر سایه خورشید در استان ها، شهرستان ها و حتی روستاها اشاره کرد و گفت: حضور خادمین بارگاه مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در شهرهای مختلف کشور، حرکتی ارزشمند و ماندگار است که اثرگذاری بسیاری که انتقال پیام است، داشته و نباید در آن تشریفاتی صورت گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین به فلسفه حرکت پرچم بارگاه مطهر رضوی در استان ها و شهرها از سوی خادمین این امام بزرگوار پرداخت و بیان داشت: فلسفه گرداندن پرچم در میان مردم ایران، ریشه قر آنی دارد که همانا یاد پیراهن حضرت یوسف (ع) برای حضرت یعقوب(ع) را تداعی می کند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه  امروز ایران اسلامی ام القری مکتب اسلام  است، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با تمام توطئه هایی که از سوی دشمنان اسلام علیه آن صورت می گیرد، به عنوان کشوری مقتدر و با رهبری هوشمندانه راهبر معظم انقلاب با اقتدار در جهان شناخته شده است.

امام جمعه قزوین  با تاکید بر ارائه برنامه های هدفمند از سوی اساتید حوزه علمیه قم برای طلاب مدارس علمیه این استان یادآور شد: خوشبختانه این همکاری و همفکری از سوی حوزه علمیه  قم به خوبی صورت گرفته که امیدواریم با ارائه طرح ها و برنامه های علمی و با کمک شما بتوانیم حوزه علمیه استان را به جایگاه اصلی خود ارتقاء دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بر اهمیت بهره گیری بیشتر طلاب و اساتید از نهج البلاغه تأکید کرد و گفت:‌ ادبیات، فرهنگ، معرفت و اخلاق امیرالمومنین (ع) و همه موضوعات اخلاقی در این کتاب ارزشمند جمع آوری شده که  باید موضوعات اخلاقی از این کتاب، استخراج و برای طلاب حوزه علمیه تبیین شود.

لازم به ذکر است؛ در این دیدار خادمین بارگاه مطهر و نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha