پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ این استاد حوزه گفت: جامعه ای متحرک در میان امت ها خواهد شد که دارای آگاهی لازم باشد و اگر امروز غیبت حضرت حجت(عج) به طول انجامیده، به خاطر همین بی بصیرتی ها و ناآگاهی هاست

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در جمع پاسداران و سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خطبه امام علی(ع) خطاب به کمیل بن زیاد نخعی، اظهار داشت: حضرت در این خطبه فرمودند: « اَلنَّاسُ ثَلاَثَةٌ فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ اَلْعِلْمِ وَ لَمْ يَلْجَئُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِيقٍ/ مردم سه دسته‏اند، عالمى ربّانى و آموزنده‏اى كه در راه راست گام برمى‏دارد و سه ديگر همج الرّعاع؛ يعنى كسانى كه از پى هر آواز مى‏روند و با وزش هر باد به چپ و راست ميل مى‏كنند. از فروغ دانش بهره‏ور نشده‏اند و به ركن استوارى پناه نجسته‏اند».

وی ابراز داشت: ذهن ما با شنیدن عالم ربانی به سراغ آیت الله العظمی بروجردی، امام راحل (ره) و ... می رود؛ اما عالم ربانی هر شخصی است که دارای آگاهی لازم در امر دین بوده و از این آگاهی در مسیر خدا و الهی بهره می گیرد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: بنابر فرموده امام، برخی از اشخاص حزب باد بوده و با وزش باد به هر سمتی حرکت می کنند؛ این افراد قدرت تشخیص نداشته و حق را از باطل متوجه نخواهند شد.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: مردم در رویارویی میان امیرالمؤمنین با معاویه تردید پیدا کردند کدام طرف حق بوده و کدام باطل که این موضوع ضعفی برای جامعه به حساب می آید.

وی بیان داشت: امروز نیز قدرت های باطل از این تردیدها و ناآگاهی های مردم سوء استفاده کرده، به اهداف خود دست پیدا می کند.

این استاد حوزه اظهار داشت: خانه نشینی علی بن ابی طالب(ع) نیز بر اثر همین تردیدها و ناآگاهی ها به وجود آمده است؛ همان امامی که نبی مکرم اسلام(ص) درباره ایشان فرموده است: «علی مع الحق و الحق مع علی».

آیت الله علوی بروجردی ابراز داشت: مشکلی که امروز در تمام اجتماعات وجود دارد، این است که قدرت تشخیص ما در حوادث کم بوده و بصیرت لازم را نداریم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز اجتماع میلیونی در مکه برگزار می شود؛ اما قلوب مسلمین از هم جداست که نشان از ناآگاهی ها و بی بصیرتی هاست.

این استاد حوزه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: حضرت فرمودند: « ما اقل الحجيج و اكثر الضجيج/ چه قدر حاجى كم است اما سر و صدا زياد است».

آیت الله علوی بروجردی بیان داشت: امروز بهترین و منظم ترین صف ها در نماز جماعت مکه و مدینه مرتب می شود؛ اما فکرها و جان های مسلمین از هم دور و غافل هستند.

*غیبت حضرت حجت(عج) از بی بصیرتی هاست

وی در پایان اظهار داشت: جامعه ای متحرک در میان امت ها خواهد شد که دارای آگاهی لازم باشد و اگر امروز غیبت حضرت حجت(عج) به طول انجامیده، به خاطر همین بی بصیرتی ها و ناآگاهی هاست.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha