جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 391050
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
الله علوی بروجردی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهیدی

حوزه/ شهادت در مکتب شیعه موضوعیت خاصی دارد ، بقاء ما با شهادت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: شهادت در مکتب شیعه موضوعیت خاصی داشته و ما در این راه امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را  تقدیم کرده ایم و بقاء ما با شهادت است.

وی ابراز داشت: شیعه با شهادت در طول تاریخ تقویت شده و برخی فکر می کنند با بستن کمربند انتحاری می توانند ما را از بین ببرند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: ما شهادت را کشته شدن در میدان جنگ به امر امام معصوم(ع) یا نائب او دانسته و به آن افتخار می کنیم.

آیت الله علوی بروجردی یکی از مباحث مهم و مورد نیاز جامعه را جهاد فرهنگی عنوان کرد و گفت: امروز مسئولان پاسخگویی در بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید فقط به مباحث اقتصادی و مالی خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران بپردازند؛ بلکه اهمیت به نیازهای فرهنگی آنان بسیار ضروری است و باید ورود کرد.

وی بر اهمیت به خانواده های شهدا تأکید کرد و گفت: باید با خانواده های این عزیزان با احترام و ادب بیشتری برخورد شود؛ چراکه آنان هزینه ای دادند که قابل جبران نیست.

این استاد حوزه با اشاره به وضعیت امروز جامعه، تصریح کرد: امروز متأسفانه فرهنگ جامعه به سمت مادی گری به پیش رفته و ارزش ها کم رنگ شده است.

آیت الله علوی بروجردی بیان داشت: حکومتی که امروز داریم، فرصتی است که خدای متعال به ما داده و باید قدر آن را بدانیم و آزمایشی از طرف خدا است که در حال انجام آن می باشد.

وی اظهار داشت: هر حرکت خلاف که موجب رویگردانی مردم از نظام، دین، مذهب و اعتقاد شود، نادرست بوده و این اشخاص در مقابل خون شهدا و جانبازی جانبازان مسئول هستند.

این استاد حوزه ابراز داشت: صدام، داعش و ... همه از یک سیستم بوده و معتقدیم که همان اشخاصی که در مقابل حضرت رسول(ص) ایستادند، امروز نیز در مقابل مسلمانان صف آرایی کرده اند.

آیت الله علوی بروجردی در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت هنر در تبلیغ اسلام اشاره کرد و گفت: امروز فیلم هایی که درباره جنگ تحمیلی ساخته شده؛ مناسب؛ اما کم است و باید بیشتر به آن پرداخت.

وی خاطرنشان ساخت: اگر دیگران جنگ تحمیلی ما را داشتند، بسیار بر روی آن منور داده و کارهای بیشتری می کردند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه تدین در هنر کافی نیست، تصریح کرد: باید در کنار تدین، ذوق و سلیقه داشت و از افراد باذوق در عرصه فیلم و سینما استفاده کرد.

آیت الله علوی بروجردی تأکید کرد: زبان سینما و هنر زبانی است که بسیار جذاب بوده و مشتری بسیاری دارد.

وی بیان داشت: گاهی با کارگردانان فیلم های دینی برخوردهای نامناسبی می شود که اشتباه است؛ چراکه باید برای احیاء فرهنگ شهادت این افراد را جذب کرده و البته فضلای حوزه مشاوره های مناسب دهند تا مشکلی پیش نیاید.

این استاد حوزه یادآور شد: امروز فیلم های خوب و اثرگذار بسیاری داریم که حتی برخی از شبکه های خارجی بدون اجازه آن را پخش می کنند که نشان دهنده آن است که ما به هدف خود رسیده ایم.

آیت الله علوی بروجردی در پایان اظهار داشت: همراهی با خانواده های شهدا و هدایت فرزندان آنان با فرهنگ ایثار و شهادت از مباحث بسیار مهم می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha