جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی - حوزه قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: اساس مکتب اسلام مرهون خون ها و بصیرت هاست و فرهنگ مقاومت با توجه به اسوه ها والگوهایی چون مسلم بن عقیل باقی ماند، تا اینکه به دوران طلایی انقلاب اسلامی رسید.

حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی، به مناسبت 5 شوال روز فرستادن حضرت مسلم بن عقیل به عنوان اولین سفیر سید الشهدا(ع) به کوفه، درگفتگو با خبرگزاری «حوزه» به شخصیت ارزشمند مسلم اشاره و گفت: مدارج علمی و تقوایی، بصیرت و ایثار و پیش قدم شدن برای قیام امام حسین(ع) از خصوصیات مهم ایشان می باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه خاطرنشان کرد: فعالیت های حضرت مسلم در کوفه بعدها موجب قیام هایی در جامعه مسلمین از قبیل قیام  توابین و تبعیت مطلق او از امام عصرش شد.

استاد  حوزه علمیه قزوین به پیام هایی که می توان از سیره مسلم بن عقیل گرفت اشاره کرد و بیان داشت: شجاعت در راه حق از دیگر پیام هایی که درسیره  این شخصیت برجسته تاریخ بوده و اگر قیام امام حسین(ع) واخلاص افرادی مثل حضرت مسلم نبود فضای الان جامعه ما تیره وتار بوده و وخط واقعی اسلام گم می شد.

وی به الگوگیری شایسته از مسلم بن عقیل در جامعه تاکید و اظهار داشت: حضرت مسلم بن عقیل الگو و شایسته جامعه هستند و اگر مسلم و امثال ایشان نبودند، نه از علم خبری بود و نه از فرهنگ واقعی اسلام اثری مانده بود؛ اساس  مکتب اسلام  مرهون خون ها و بصیرت هاست و فرهنگ مقاومت با توجه به این اسوه ها و الگوها باقی ماند، تا اینکه به دوران طلایی انقلاب اسلامی رسید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha