جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مناطق محروم

حوزه/ حجت الاسلام سالاری با تاکید بر ضرورت حضور روحانیون در مناطق محروم و دور افتاده، گفت: حضور روحانیون در مناطق محروم موجبات توسعه و پیشرفت را فراهم می کند.

حجت‌الاسلام محمدحسین سالاری، مسئول امور مبلغین تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در گناباد با بیان این که یکی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی حمایت از حضور روحانیون در مناطق مختلف شهری و روستایی است، اظهار داشت: در حال حاضر ۵ روحانی مستقر و ۱۲ طرح هجرت و ۶ روحانی خود استقرار، در مناطق روستایی شهرستان مشغول فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی می باشند.

مسئول امور مبلغین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد ادامه داد: اجرای برنامه‌های قرآنی، بیان احکام، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، اجرای مسابقات فرهنگی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی و ارتباط با نسل جوان و اقامه نماز جماعت و مناسک دینی ازجمله وظایف روحانیون مستقر، خود استقرار و طرح هجرت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جوانان ما در جنگ نرم مورد هجمه های مختلفی از سوی دشمنان قرار گرفته اند، گفت: حضور روحانی در روستا باعث توسعه فرهنگ دینی، قرآنی و اسلامی دربین اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان که زیربنای تحول جامعه اسلامی هستند می‌شود و با بالا رفتن انگیزه معنوی جوانان و حضور در مساجد جامعه ازهجمه فرهنگی دشمنان درامان می‌ماند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۲۱ روستای این شهرستان روحانی مستقر شده است، گفت: نزدیک به ۸ روستای دیگر در این شهرستان متقاضی روحانی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha