شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 393404
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی

حوزه / مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ‌گناباد، با اشاره به بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین گفت: امروز باید مدیریت این مکان های مقدس از آل سعود توسط دولت های اسلامی بازپس گرفته شود.

حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در گناباد، با بیان اینکه حج ابراهیمی یک کنگره عظیم جهانی و در اختیار جهان‌اسلام است، گفت: جهان‌اسلام از ظرفیت بسیار بالای حج برای نمایش اقتدار و قدرت خود به دنیا استفاده نمی‌کند.

وی اظهارکرد: بعد از جنگ جهانی‌دوم و فروپاشی امپراطوری عثمانی، دنیای‌غرب سیاستی را در کشورهای اسلامی پیاده کرده‌است که منافع و خواسته‌های خود را در این کشورها پیاده‌سازی کنند و متاسفانه این سیاست غربی‌ها در کشورهای اسلامی پیاده شده‌است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان‌کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در ابتدای بیداری‌اسلامی و تحولات مصر و یمن به این موضوع اشاره کردند که یکی از سیاست‌های دنیای‌غرب در جهان‌اسلام بعد از جنگ‌جهانی، تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد خطوط فاصل بین قومیت‌ها و تشکیل کشورهای کوچک که قدرت دفاعی ندارند، می‌باشد تا به آسانی بتوانند بر آنها تسلط داشته‌باشند و از قدرت عظیمی که دنیای اسلام دارد، جلوگیری کنند.

وی حاکمیت اسلام‌سکولار را یکی از سیاست‌های کشورهای غربی در کشورهای اسلامی برشمرد و افزود: یکی از مهمترین علل عدم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای بررسی فاجعه دردناک منا، عدم عزم جدی حاکمان جهان‌اسلام است چراکه حاکمان سرسپرده کشورهای اسلامی، مطیع دنیای‌غرب بوده و سیاست‌های آنها را دنبال می‌کنند.

این محقق حوزوی  تبیین مناسک حج به عنوان یکی از شعائر اسلام در بین مسلمانان را یکی از اقدامات لازم برای سلب خادمی حرمین شریفین از آل سعود دانست و خاطرنشان کرد: باید مناسک حج به عنوان نقطه اوج عزت و اقتدار مسلمانان و عدم اختصاص آن به یک کشور خاص در بین مسلمانان تبیین شود چراکه در قرآن کریم منع از حج صراحتاً نهی شده است لذا کسی نمی‌تواند جلوی حج دیگران را بگیرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تصمیم نابخردانه و کودکانه آل‌سعود در محروم‌شدن حجاج ایرانی از حج ابراهیمی اذعان‌کرد: باید برای شهدای منا مراسمات یادبود در کشور برگزار شود تا این حادثه به فراموشی سپرده نشود چراکه این اقدام یکی از شعائر اسلامی بوده و باید جنایات دشمن برای مردم بازگو شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha