جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: مسلمانان اعم از حوزویان و دانشگاهیان باید به این فکر باشند که حرمین از دست رژیم آل سعود آزاد شده و بین المللی شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز  دردیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طبق گفته های صورت گرفته مبنی بر این که کعبه در اختیار سلطان حرم نیست  اظهارداشتند: رژیم آل سعود باید بداند که کعبه همانند اهرام مصر نیست، بلکه کعبه مطاف و قبله مسلمین است و شب و روز با کعبه کار داریم.

ایشان  با بیان اینکه زندگی ما با کعبه سر و کار دارد اظهار کردند: مرگ و زندگی ما با خانه خدا عجین شده و ما تا زنده ایم با او هستیم و بعد از مرگ نیز با کعبه هستیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند : رژیم آل سعود که داعیه خادم الحرمین بودن را دارد، در روز روشن به کشور مسلمان و فقیر یمن حمله کرده این در حالی است که بیشتر امور خدماتی در عربستان را یمنی ها انجام می‌دهند و بسیار مردم خوبی هستند، اما رژیم عربستان در روز روشن به این کشور تجاوز کردند.

ایشان  با اشاره به این که کعبه در اسارت است و باید آزاد شود، گفتند: حجاج در منا شهید گونه جان باختند؛ لذا باید حقوق این جانباختگان مانند دیه شبه عمد لحاظ شود.

مفسر حوزه علمیه قم با اشاره به حضور مسلمانان با زبان ها و فرهنگ های مختلف در موسم حج ادامه دادند: مسلمانان اعم از حوزویان و دانشگاهیان باید به این فکر باشند که حرمین از دست رژیم آل سعود آزاد شده و بین المللی شود.

ایشان  با اشاره به دفن کردن اجساد جانباختگان حادثه منا بیان کردند: انسان است که به زمان و مکان شرف می بخشد؛ قداست روح در سرزمین وحی کم نیست و کسانی که جانباختگانشان در سرزمین وحی به خاک سپرده شدند نگران نباشند.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: باید تلاش و کوشش نمود تا جایی که ممکن است پیکر جانباختگان به کشور بازگردانده شود، اما اگر میسر نشد، بازماندگان نگران نباشند، چرا که جانباختگان در سرزمینی ویژه به خاک سپرده می شود و بزرگان و انبیای زیادی در این سرزمین دفن شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha