جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 دعای عرفه

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد گفت : دعاي عرفه پشتوانه عرفاني و معرفتي است که بر اساس آن امام حسين(ع) توانست حماسه اي مانند کربلا و روز عاشورا را خلق کند.

حجت الاسلام محمد رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در گناباد افزود : مضامین دعای عرفه عرشی است، قرائت دعای اباعبدالله همراه با تدبیر در مضامین ارزشمند این دعا برای بندگان راهگشا خواهد بود.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان گناباد با بيان اينکه افق دعاي عرفه بسيار برتر و فراتر از دعاهاي معمول است، تصريح کرد: دعاي عرفه پشتوانه عرفاني و معرفتي است که بر اساس آن امام حسين(ع) توانست حماسه اي مانند کربلا و روز عاشورا را خلق کند. 

وی ادامه داد : در این روز در سنت و سیره ائمه معصومین(ع) اهتمام به دعا و نیایش و راز و نیاز با خدای متعال مشاهده می شود و دعای ابا عبدالله الحسین(ع) در روزعرفه و در صحرای عرفات ذخیره و گنجینه بزرگی است که با مضامین عالی برای ما ارائه شده است.

حجت الاسلام رحمانی در پاسخ به این سئوال که چرا با اینکه مضامین دعای عرفه امام حسین(ع) بیشتر مناجات با پروردگار است و درخواست از خداوند نیست، به آن «دعا» می گویند بیان كرد: اساساً دعا یعنی خواندن، و در مضامینی که مناجات بین عبد و معبود است فراتر از درخواست های ظاهری و مادی و از این قبیل مطرح می شود. البته تلویحاً وقتی که انسان در پیشگاه خدا نیازها، کاستی و خلأهای وجودی خود را مطرح می کند در درون آن نوعی درخواست هم وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد خاطرنشان کرد : با توجه به جنایت های رژیم آل سعود و جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در مکه مراسم دعای عرفه با حال و فضای خاصی در 3 نقطه شهری و 25 روستای گناباد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رحمانی بیان داشت : در محل مرقد شیخ محمدتفی بهلول گنابادی با برنامه ریزی های صورت گرفته مراسم برائت از مشرکین نیز برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha