شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی مازندرانی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، با بیان این که برخی به دلیل ضعف تقوا، مرتکب گناهان کبیره مانند غیبت و تهمت می شوند، گفت: انسان با تقوا باید مواظب پیامدهای زبان و گناهان ناشی از آن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی مازندرانی، پیش از ظهر امروز دوشنبه 3 آبان، در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه امام حسین(ع)شهر ری که با حضور جمعی از طلاب و اساتید و همچنین اقشار مختلف مردم در مسجد این مدرسه برگزار شد، به بحث آفات لسان اشاره کرد و اظهار داشت: زبان منشأ بسیاری از گناهان و خطاهاست و از این رو در روایات مختلفی زبان را کلید گناهان معرفی کرده اند.

وی با بیان این که اخلاق شرایط فراوانی دارد که بدون تقوا و پرهیز الهی موثر نخواهد بود، گفت: "عفت" از ملزومات تقوا و اخلاق است و به معنای حفظ اعضا و جوارح از محرمات و زشتی ها است؛ بنابراین انسان عفیف مراتبی از تقوا را رعایت کرده است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری با بیان این که تقوا به معنای انجام واجبات و دوری از محرمات است و فرد متقی اعتقاد دارد خداوند همیشه حاضر و ناظر اعمال اوست، ابراز داشت: انسان با تقوا، اخلاق الهی، عفت، ورع و اجتهاد دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی با بیان این که روایت های مختلفی از ائمه اطهار(ع) وجود دارد که راجع به آفات لسان بحث کرده اند، گفت: انسان با تقوا باید مواظب پیامدهای زبان و گناهان ناشی از آن باشد.

وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که برخی به دلیل ضعف تقوا، مرتکب گناهان کبیره مانند غیبت و تهمت می شوند، گفت:  امام معصوم (ع) می فرماید "توبه انسان هنگام مرگ نیز قبول می شود اما توبه عالم پذیرفته نمی شود".

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha