جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عیادت استاد رشاد از ‌آیت الله محمد جعفری اراکی

حوزه/ آیت الله جعفری اراکی از اساتید حوزه علمیه تهران و از شاگردان امام خمینی(ره)، به طلاب جوان توصیه کرد، اگر واقعا تصمیم به ماندن در حوزه دارند، درس خواندن به سبک اصیل حوزه، اولویت اول آنان باشد.

آیت الله محمد جعفری اراکی که این روزها در بستر بیماری به سر می برد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در خصوص مهمترین ضرورت هایی که حوزویان و طلاب علوم دینی باید به آن توجه کنند، اظهار داشت: توصیه بنده این است، آقایانی که به حوزه علمیه آمدند و تصمیم شان این است که در حوزه بمانند، درس خواندن را بر همه چیز زندگی خود مقدم بدارند.

 استاد حوزه علمیه تهران، با تأکید بر این که طلاب جوان باید به درس خواندن و تمام ساعت های کلاسی که برای آنان فراهم است، اهمیت دهند، گفت: درس خواندن هم فقط این نیست که طلاب به کلاس رفتن بسنده کرده و مثلا بعد از کلاس هم کتاب ها را ببندند و بگویند این مطالب را حفظ خواهم کرد؛ اصلا این طور درس خواندن به درد حوزه  نمی خورد.

شاگرد امام خمینی(ره) با بیان این که طلاب جوان باید برای موفقیت در عرصه طلبگی، به درس خواندن جدی و آن هم به سبک اصیل حوزه توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: معنای درس خواندن مورد نظر در حوزه علمیه این است که طلاب بعد از کلاس های درس اساتید، با یک، دو یا سه نفر از دوستان خودشان مباحثه طلبگی داشته باشند.

آیت الله جعفری اراکی افزود: مباحثه طلبگی از قدیم الایام در حوزه بوده و اثرات بسیار خوبی روی ذهن و یادگیری و فهم دروس، در ذهن طلاب جوان دارد؛ از این رو طلاب همواره باید مباحثه را در کنار کلاس های درس خود جدی بگیرند و برای آن وقت بگذارند تا انشاءالله موفق شوند.

 استاد  حوزه علمیه تهران یادآور شد: علاوه بر این که طلاب باید به صورت جدی درس بخوانند و بعد از شرکت در کلاس ها، در مباحثات طلبگی نیز با حضور دو یا سه تن از دوستان شان شرکت کنند، باید در روزهای پنج شنبه و جمعه که به ظاهر تعطیل هم هست، دروس یک هفته گذشته خود را مورد مطالعه قرار دهند تا اگر اشکالی دارند، برطرف شود؛ این همان کاری است که ما سال ها در حوزه علمیه نجف انجام می دادیم و تجربه کردیم که جدی خواندن درس و شرکت در مباحثات طلبگی بعد از کلاس درس و همچنین دوره کردن دروس یک هفته در روزهای پنج شنبه و جمعه که حوزه های علمیه تعطیل است، موجب تسلط طلبه و روحانی بر دروس خواهد شد.

خاطرنشان می شود، آیت الله محمد جعفری اراکی، از اساتید مطرح حوزه علمیه تهران و از شاگردان امام خمینی(ره) و مرحوم آیت الله خوئی است که سابقه مبارزات انقلابی علیه رژیم ستم شاهی را در کارنامه خود دارد و بالغ بر 30سال نیز در حوزه علمیه نجف مشغول به تدریس علوم دینی و تربیت طلاب بوده است.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha