پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدر همتی

حوزه/ معاون پژوهشی حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران، با بیان اینکه عصر امروز، عصر تحقیق و پژوهش است، بر لزوم حمایت جدی حوزه از طلاب پژوهشگر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام حیدر همتی، عصر دوشنبه، سوم آبان، در اولین جلسه طلاب نخبه پژوهشگر حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران با مسئولان این حوزه، که تحت عنوان "حلقه پژوهشی شهید صدر" برگزار شد، اظهار داشت: اساس تمدن‌ها بر محور کتابت شکل گرفته است. 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت، تمدن‌هایی غلبه پیدا کرده‌اند که بر محوریت علم و کتابت شکل گرفتند، خاطرنشان کرد: برای مثال رمز ماندگاری تمدن یونان در حفظ کتابت آثار فیلسوفان آن است. 

معاون پژوهش حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران، گفت: رمز و راز اهمیت به کتابت در فرهنگ اسلامی نیز بر این اساس است و اصولا اسلام می‌خواهد که بر محوریت علم و کتابت فرهنگ خود را به دنیا نشان دهد. 

حجت الاسلام همتی در ادامه تأکید کرد: وقتی امری علمی می‌شود که به کتابت در بیاید و آنچه که در قلب و ذهن است اطلاق علم به معنی حصولی و قابلیت انتقال بین الاذهانی نخواهد داشت. 

وی در بیان اهمیت امر پژوهش در شرایط امروز، گفت: امروز دوره روش تحقیق و پژوهش است و می‌طلبد که حوزه‌های علمیه به این مقوله توجه جدی کنند و به نیاز های جامعه جهانی پاسخ دهند.

معاون پژوهش حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در شرایط امروز، بیش از هر زمانی باید به مقوله پژوهش توجه داشته باشند، گفت: امروزه شاهدیم که حرکت مراکز علمی معتبر دنیا، بر اساس بنیان پژوهش است. 

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha