جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین علیزاده

حوزه/ مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) بر حمایت جدی از طلاب پژوهشگر تأکید کرد و گفت: تمام فضاهای لازم و همچنین امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز طلاب پژوهشگر و محقق را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین حسین علیزاده، عصر دوشنبه، سوم آبان، در اولین جلسه طلاب نخبه پژوهشگر حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران با مسئولان این حوزه، که تحت عنوان «حلقه پژوهشی شهید صدر» برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران، امتیازات ویژه‌ای برای طلاب پژوهشگر قائل می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری گروه طلاب نخبه پژوهشی حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران به نام «حلقه پژوهشی شهید صدر»، گفت: پژوهشگری که در گروه شهید صدر عضویت دارد، الگوی او در مطالبه و تحقیق، می‌تواند خود شهید صدر باشد که سال‌های متمادی زندگی‌اش را صرف تحقیق و پژوهش کرد. 

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران با بیان اینکه شهید صدر باید به عنوان الگوی طلاب جوان در عرصه پژوهش و تحقیقات علمی معرفی شود، گفت: شهید صدر بدون در نظر گرفتن حواشی زندگی، فقط هدف علمی‌ را در نظر می‌گرفتند؛ و در عرصه‌های مختلف صاحب نظر بودند. 

وی در ادامه با تأکید بر حمایت جدی حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران از طلاب محقق و پژوهشگر، گفت: طبق تصمیمات گرفته شده در مدیریت حوزه علمیه امام رضا (ع)، مقرر شد تا تمام بستر‌ها و فضاهای مورد نیاز یک طلبه محقق و پژوهشگر، اعم از مکان مناسب و اساتید راهنما، برایشان در نظر گرفته شود. 

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده اضافه کرد: معتقدیم، طلاب پژوهشگر، از جهات مختلف می‌توانند صاحب امتیازات ویژه باشند، البته با اصل اینکه درس معمولشان را هم بخوانند؛ یعنی ساعات آموزشی برای زمان‌هایی که به تحقیق و پژوهش هم معمول هستند در نظر گرفته شده و تمام امتیازاتی که می‌شود برای یک طلبه در نظر گرفت، برای او در نظر بگیریم تا از این نظر دغدغه نداشته و به پژوهش خود بپردازد. 

وی خاطرنشان کرد: در مدیریت حوزه علمیه امام رضا (ع) در نظر گرفتیم، طلبه‌ای که پژوهشی را ارائه کند که حداقل معیارهای پژوهشی و آموزشی را داشته باشد، نمره پژوهشی او ۲۰ در نظر گرفته شود. 

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران خاطرنشان کرد: نکته دیگر مورد نظر ما این است که اگر طلبه‌ای، خودش موضوعی را برای پژوهش از ما درخواست کرد، ما به او پیشنهاد کرده و البته پژوهش را به نحو کارگاهی برای او انتخاب می‌کنیم و در غیر این صورت، هر فردی که خودش موضوع مورد نظر خود را انتخاب کند، ما استاد راهنما برای او تعیین می‌کنیم تا او را راهنمایی کرده و در زمان‌های مختلف از استادش راهکار بگیرد تا در ‌‌نهایت مقاله و تحقیق مورد نظرش را به ثمر برساند. 

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده در پایان گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده توسط مسئولان حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران مقرر شد تا در نیمه اول سال تحصیلی جاری، دو اردوی پژوهشی برای طلاب محقق و پژوهشگر خود بگذاریم تا طلاب در این اردو، ارتباط نزدیکتری با اساتید راهنما و مشاور خود داشته باشند. 

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha