جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران گفت: شهدایی که هم اکنون در جبهه‌های حق علیه باطل در کشور سوریه و عراق حضور دارند، ضمن دفاع از حرم حضرت زینب(ع) و ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، به اعتلای آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) و اندیشه ناب انقلاب اسلامی همت می‌گمارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نقی مهدوی‌خواه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه خانواده شهدا به ویژه طلاب و روحانیون به گردن همه مردم ایران حق دارند، گفت: شهدای طلبه همواره با مجاهدت و با جان و دل در سنگر علم و معرفت، و در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی مشغول خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

وی ادامه داد:  ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان و قدردانی از مجاهدات و زحمات ایشان بر عموم مردم عزیز ایران لازم می‌باشد. و شهدایی که هم اکنون در جبهه‌های حق علیه باطل در کشور سوریه و عراق حضور دارند، ضمن دفاع از حرم حضرت زینب(ع) و ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، به اعتلای آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) و اندیشه ناب انقلاب اسلامی همت می‌گمارند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌خواه با بیان اینکه هر گونه کوتاهی در بزرگداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، جفا و ظلم در حق این عزیزان خواهد بود، اظهار داشت: مدیر محترم حوزه علمیه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری همواره نسبت به تکریم و تجلیل از خانواده شهدا تاکید داشته و دارند.

وی افزود: در همین راستا اخیراً با هدف دیدار و تجلیل از خانواده شهدای روحانی حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری و معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران در منزل خانواده شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پورهنگ حضور یافته و با آنان دیدار کردند و از والدین و برادران شهید تقدیر شد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران با اشاره به ویژگی‌های فردی شهید حجت‌الاسلام پورهنگ، بیان داشت: آن شهید والا مقام یکی از روحانیون با اخلاق، شجاع، ولایت مدار و از مبلغین فعال در عرصه فرهنگی و دینی بودند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه تهران حدود 600 طلبه و روحانی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، یادآور شد: به همین میزان نیز طلبه و روحانی جانباز می‌باشند، و این سند افتخار حوزه علمیه تهران در راه دفاع از آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی است. و در صدد هستیم در سال جاری و در فرصت مناسب و بصورت متناوب در منزل خانواده‌های شهدا و جانبازان حضور پیدا کرده و با آنان ملاقات و از زحمات والدین شهدا تقدیر و تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام مهدوی خواه با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در اعزام روحانیون مدافع حرم هیچ نقشی ندارد، تصریح کرد: اولویت برای این مرکز و مسئولین حوزه علمیه تهران حضور طلاب در مدارس علمیه و تحصیل علوم دینی است. ولی آندسته از طلابی و روحانیونی که خواستار حضور در جبهه حق علیه باطل هستند با وجود موانعی که به دلایل مختلف از طرف مرکز مدیریت وجود دارد، به طرق مختلف توانسته‌اند به هدف خود برسند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران با بیان اینکه این عزیزان شخصیت‌های بسیار والا مقامی هستند، افزود: به عقیده ما این طلاب با آگاهی و با هدف دفاع از حرم اهل بیت(علیهم‌السلام) به این مناطق می‌روند. از این رو روحانیون و مبلغین باید در شناساندن شخصیت معنوی و هدف مقدس شهدا به جامعه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

حجت‌الاسلام مهدوی خواه در پایان با بیان اینکه شهدا با خودسازی و تهذیب نفس به این مقام دست یافته‌اند، اظهار داشت: این شهدا قطعاً الگوی جوانان بویژه طلاب هستند. و وظیفه همه طلاب این است که خانواده شهدای مدافع حرم را همواره به یاد داشته باشند و آن‌ها را فراموش نکنند. و راه این عزیزان را به روش‌های متفاوت برای مردم تبیین و ادامه دهنده راه و هدف آنان باشند.

42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha