شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ عمامه گذاری طلاب در جشن میلاد امام هادی علیه السلام

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شریعت را ولایت محقق می‌کند، گفت: غدیر برای شخص امیرالمومنین(ع) نیست، بلکه برای همه امامان است که منهای امامت، دیانتی معنی پیدا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی عصر شنبه در جشن میلاد امام هادی(ع) در قم و با اشاره به فعالیت‌های موسسه امام هادی(ع) گفت: دیدن فعالیت‌های این موسسه و آثار پربرکت و ابداعات و اخلاص آن جای شکر دارد.

وی با بیان اینکه تمام داستان‌ها و حقایقی که در قرآن آمده یک هدف بیشتر ندارد و آن هدایت است، تصریح کرد: هیچ آیه‌ای در قرآن نداریم که موضوعی مطرح کرده باشد، ولی انسان را به سوی هدف هدایت نکرده باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: موضوع قرآن هدایت است و هر آنچه در قرآن گفته شده، برای هدایت و نجات بشر است.

وی ابراز داشت: امام خمینی(ره)قدرت خدا را باور کرده بود و با این باور بود که می‌گفت، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند؛ سکولارها قدرت خداوند را باور ندارند و امکانات دنیوی را با قدرت خداوند مقایسه می‌کنند به خاطر این است که از آمریکا می‌ترسند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی بیان کرد: خدا در وجود امام می‌تابد و وجود او ذوب وجود حق تعالی می‌شود و چیزی جز خدا در او نیست و همه وجودش را نور خدا پر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مساله هدایت اساسی‌ترین کار در عالم خلقت است، گفت: همه عالم جلوه خداوند است و چیزی که ما را به یاد خداوند نیندازد وجود ندارد؛ همه عالم جلوه خداوند است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شریعت را ولایت محقق می‌کند، گفت: غدیر برای شخص امیرالمومنین(ع) نیست بلکه برای همه امامان است که منهای امامت، دیانتی معنی پیدا نمی‌کند.

وی بیان کرد: تمام پیامبران و ائمه(ع) هادی هستند اما در این میان که همه هادی هستند وجود مبارک امام دهم اختصاصا این لقب را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره دانشگاه امام شناسی و دانشگاه خدا شناسی است، گفت: آیینه‌ای که خداوند را در همه صفاتش نشان می‌دهد آیینه امامت است و جز آن، آیینه‌ای نداریم که همه صفات خداوند در آنجا منعکس باشد.

وی تصریح کرد: امام هادی(ع) در زیارت جامعه خودش جلوه کرده است و خود را نشان داده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بسیاری از معماها را زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) برای ما حل کرده است که یکی از اظهار ارادتی است که آنها به آن نیاز ندارند، گفت: ما هر بار که صلواتی بر محمد و آل محمد (ص)می‌فرستیم، چیزی بر آنها اضافه نمی‌شود؛ اما لطفی است که به ما کرده‌اند و خواسته‌اند ما از این طریق بالا برویم.

وی با اشاره به اینکه تزکیه جز با جذبه ولایت امکان پذیر نیست، ابراز داشت: اگر اتصال به ولایت نباشد انسان امکان تقرب به خدا را ندارد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha