پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون سلامت و ایمنی کل ناجا

حوزه/ معاون سلامت، ایمنی و محیط زیست ناجا از برگزاری چهارمین همایش مشترک ایمنی نیروهای مسلح با بهره‌مندی از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی حوزه در آذرماه سال جاری خبر داد.

سرهنگ قاسم باخدا در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر افزود: چهارمین همایش مشترک ایمنی نیروهای مسلح از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به میزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در 30 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: این همایش با هدف کاهش تلفات و صدمات انسانی و خسارات مادی، تبیین و آگاه‌سازی نقش‌ها، مسئولیت‌ها و پاسخگویی فردی و سازمانی، نهادینه سازی و توسعه فرهنگ ایمنی و پیشگیری، برگزار خواهد شد.

معاون سلامت، ایمنی و محیط زیست کل ناجا ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی برای تعمیم و توسعه دانش ایمنی، تبادل و نشر تجارب موفق و دانش تخصصی و معرفی و تجلیل از استعدادهای برتر و نوآور و خلاق، از دیگر اهداف برگزاری این همایش می باشد.

سرهنگ باخدا با اشاره به اینکه این همایش برای چهارمین سال پیاپی به میزبانی ناجا برگزار می شود، گفت: متولی و سیاست گذاری این همایش که از سال 1391 آغاز شد ستادکل نیروهای مسلح می باشد که هر ساله به میزبانی یکی از نیروهای نظامی کشور مدیریت می گردد، بطوریکه سال نخست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که سابقه طولانی در بحث صنعت ایمنی و صنعت محور و صنعت پایه می باشد برگزار شد.

وی افزود: سال دوم و سوم به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت همراه با فراخوان مقالات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی پشت سر گذاشته شد.

معاون ناجا اظهارداشت: چهارمین همایش مشترک ایمنی نیروهای مشترک به میزبانی ناجا ابتدا با فراخوان مقالاتی در محورهای ؛ خطای انسانی و مهندسی عوامل انسانی، ایمنی مأموریت‌های سازمانی، مدیریت خطر پذیری، ایمنی اماکن و تجهیزات، نظامات و استانداردها، ساماندهی و سازماندهی، روش شناسی و تحلیل ریشه‌ای حوادث، آموزش و فرهنگ‌سازی، محیط زیست و سلامت شغلی، سبک زندگی ایمن، حفاظت، مراقبت دائمی، نظارت و بازرسی، نقش و کارکردهای آموزه‌های اسلامی، مسئولیت‌های حقوقی در قوانین و مقررات کشوری و لشکری، مسئولیت‌های کیفری و مدنی حوادث و سوانح و اقتصاد مقاومتی آغاز به کار کرد.

سرهنگ باخدا گفت: با توجه به اتمام مهلت دریافت مقالات در نیمه دوم شهریور ماه، بحث داوری از آثار رسیده به دبیرخانه بازرسی کل ناجا به زودی آغاز می شود و امیدواریم در آذرماه سال جاری شاهد برگزاری موفق این همایش ملی باشیم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha