شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی- مدیر حوزه کرمان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی در جمع خبرنگاران گفت: کرسی درس خارج حوزه علمیه کرمان پس از گذشت بیش از دو دهه از روز یکشنبه، چهاردهم شهریور، با سخنرانی آیت الله شیخ بهایی برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان این که از سال 1374 کرسی درس خارج در حوزه کرمان برگزار نشده، گفت: بیش از دو دهه از آخرین کرسی درس خارج حوزه در کرمان می گذرد و با لطف خدا و عنایات امام عصر(عج)، امسال کرسی درس خارج در حوزه کرمان برپا خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کرمان در ادامه افزود: برپایی کرسی درس خارج، برکتی برای استان کرمان است که در اواخر دهه شصت آیت الله روحانی این کرسی را عهده دار بود و پس از وی، آیت الله بحرینی به مدت چهار سال تدریس درس خارج را بر عهده داشتند و پس از ایشان دیگر درس خارج در استان برپا نشد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر این که چرا تاکنون درس خارج در حوزه کرمان برقرار نبوده؟، تصریح کرد: درس خارج نیاز به مقدماتی دارد که در دو دهه اخیر مقدمات این امر فراهم نبوده است و اکنون که این مقدمات فراهم شده و مدیریت حوزه استان نیز این کرسی را برپا کرد.

مدیر حوزه های علمیه کرمان با بیان این که طلاب از درس خارج در استان استقبال کرده اند، گفت: تاکنون بیش از 50 نفر از طلاب استان برای ورود به بحث درس خارج ثبت نام کرده اند.

وی یادآور شد: در سال 1384همزمان با سفر مقام معظم رهبری به کرمان یکی از پیشنهادات ایشان این بود که در استان‌های بزرگی مانند کرمان حتما یک استاد درس خارج مستقر شود و بعد از آن سفر، من را خواستند و پرسیدند آیا زمینه برای تشکیل کرسی درس خارج در کرمان هست یا خیر که بنده عرض کردم، اگر استاد را فراهم کنید با توجه به حمایت امام جمعه کرمان و استقبال استادان، زمینه فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی با اشاره به وضعیت حوزه های استان، ابراز داشت: در سال گذشته بیش از پنج هزار طلبه خواهر و برادر در سطوح مختلف در چهل و شش مدرسه علمیه، مشغول به تحصیل علوم دینی بودند و به دلیل گذراندن مراحل مختلف، فعلاً نمی توان آمار قطعی ورودی های امسال را اعلام کرد.

مدیر حوزه علمیه کرمان در ادامه به زمان آغاز سال تحصیلی نیز اشاره کرد و افزود: دروس رسمی حوزه استان از صبح امروز، سیزدهم شهریور آغاز شده و مراسم افتتاحیه نیز فردا برگزار خواهد شد. حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی اشاره ای هم به برنامه های اخلاقی طلاب کرد و عنوان داشت: تزکیه در حوزه‌های علمیه ظرف برای تعلیم است و در مدارس هم یک نیرو به عنوان معاون تهذیب داریم، البته مأموریت تهذیب و اخلاق بیشتر متوجه درون حوزه‌های علمیه است، اما در خارج از حوزه نیز اساتید در مساجد خود کرسی اخلاق دارند.

مدیر حوزه علمیه کرمان در پایان خاطرنشان کرد: اگر زمینه فراهم شود، حوزه علمیه استان توانایی و آمادگی ارائه درس اخلاق برای عموم مردم را دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha