جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) منطقه چیذر شهر تهران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) منطقه چیذر شهر تهران، با بیان این که این مدرسه علمیه از نیم قرن گذشته تا کنون به فعالیت علمی خود ادامه می دهد، گفت: در سال تحصیلی جدید، ۲۵۰ طلبه علوم دینی در این مدرسه تاریخی مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس صفوی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی 96-95، در خصوص تعداد طلاب در حال تحصیل این مدرسه علمیه گفت: تا پایان سال تحصیلی گذشته، حدود 300 طلبه در مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) مشغول به تحصیل بودند که حدود 50 نفر از آنان فارغ التحصیل شدند.

وی با بیان این که مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) که تا پایان سال تحصیلی گذشته، زیر مجموعه مدرسه حضرت قائم(عج) بود، امسال از این مدرسه جدا و دارای مدیریت مستقلی شد، گفت: با وجود فارغ التحصیلی 50 طلبه مدرسه حضرت قائم(عج) در پایان سال تحصیلی گذشته و از سوی دیگر جدا شدن مدرسه  امیرالمؤمنین(ع)، اما 50 طلبه جدید را پذیرش کردیم و به این ترتیب آمار طلاب مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) تهران در سال تحصیلی جدید حدود 250 طلبه است.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) منطقه چیذر تهران خاطرنشان کرد: از میان 50 طلبه جدیدی که امسال به مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) منطقه چیذر تهران اضافه شدند، 25 نفر طلبه پایه یک حوزه و ما بقی طلاب پایه های بالاتر هستند، که همگی آنان از روز اول شهریورماه و با شروع کلاس های درس این مدرسه علمیه، فعالیت علمی خود را آغاز کردند.

حجت الاسلام و المسلمین صفوی، افزود: در این مدرسه علمیه، طلاب در پایه های یک تا دهم حوزه تحصیل می کنند و حدود 25 استاد نیز مسئولیت تدریس طلاب این مدرسه علمیه را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: نکته مهمی که در این مدرسه علمیه قابل ذکر است، توجه به برگزاری دروس اخلاق و مباحث اخلاقی برای طلاب و اساتید است، و از این رو در طول سال تحصیلی، چهارشنبه های هر هفته و به صورت ثابت، کلاس اخلاق برگزار می شود، که برگزاری آن یک هفته در میان با حجت الاسلام و المسلمین هاشمی علیا تولیت مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) است و در مابقی هفته ها، شخصیت های برجسته از حوزه علمیه قم یا حوزه علمیه تهران، حضور پیدا می کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) منطقه چیذر تهران، گفت: یکی دیگر از مسائلی که مورد توجه مسئولان مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) قرار دارد، تمرکز روی مسائل سیاسی و دنبال کردن این موضوع مهم است که طلاب در مسیر ولایت فقیه باشند؛ در یک کلام در کنار تربیت طلاب اهل علم و اخلاقی، می خواهیم که طلاب مان انقلابی هم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین صفوی در پایان خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) در سال 1346 در منطقه چیذر تهران تأسیس شد و تا امروز که حدود نیم قرن از عمر آن می گذرد، اثرات و خیرات فراوانی داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha