شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، توجه به مسئله تهذیب و داشتن اخلاص در کنار توجه به امور آموزشی و علم اندوزی را از لوازم ضروری عرصه طلبگی بر شمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله موحدی کرمانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه قائم(عج)  منطقه چیذر شهر تهران، با تبریک شروع سال تحصیلی جدید به طلاب این مدرسه، اظهار داشت: یکی از لوازم طلبگی علاوه بر خوب درس خواندن، تهذیب نفس و داشتن اخلاص در همه  امور است.

وی با بیان اینکه توسل و مناحات از ملزومات طلبگی است، تصریح کرد: دعاهایی مثل مناجات شعبانیه دست شما را می گیرد و به شما یاد می دهد که چگونه با خدا صحبت کنید؛ از این رو توصیه می کنم در کنار درس و بحث و در خلوت مناجات خود، حتما با دعای شعبانیه مانوس شوید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت امام(ره) سفارش اکید به مناجات شعبانیه داشت، به فرازهایی از این دعا اشاره، و افزود: هر کجا انسان مرتکب خطا و ‌گناهی بشود، بداند که در محضر خدا این گناه را انجام داده، و باید از درگاه او طلب مغفرت کند، و مناجات شعبانیه به توبه کننده یاد میدهد که چگونه و با چه شرایطی از خداوند طلب عفو و مغفرت کند تا مورد توجه او واقع شود.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان با بیان اینکه مصون ماندن از گناه یکی از الطاف خداوند است، خطاب به طلاب مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر گفت: از همین الآن با خدای خود عهد ببندید که در مسیر طلبگی  کمال و رشد معنوی و عبد بودن هدف شما باشد، و از خدا بخواهید، نه تنها شما را از گناهان صغیره محفوظ بدارد، بلکه حتی فکر گناه هم به ذهن شما خطور نکند، تا انشا الله در مسیر عبودیت قرار بگیرید.

۴۲/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha