جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موحدی کرمانی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اعتماد مردم به روحانیت، گفت: ایستادگی روحانیت توطئه های دشمنان را خنثی و پیروزی های بزرگی را نصیب انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله موحدی کرمانی، امروز 25 خرداد ماه، در گردهمایی ائمه جماعات و مبلغین استان تهران که به همت جامعه روحانیت مبارز کشور در مصلی تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه روحانیت قوی و رهبری پر قدرت توانست کار عظیمی در مقابل قدرت های بزرگ جهان انجام دهد، تصریح کرد: روحاینت با اعتماد و اتکا به خداوند توانسته است، توطئه های دشمنان اسلام را شکست داده و پیروزی های بزرگی را به دست آورد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارزافزود: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هم با تمسک به خدا، کارهای عظیمی را در جهان اسلام انجام داده و با همین سرمایه و توصیفات خواهند توانست کارهای بزرگتری را برای جهان اسلام به پیش برند.

*روحانیت؛ وارث انبیای الهی

وی با تاکید بر این که روحانیت باید جایگاه خود را شناخته و بداند در کجای نظام  قرار دارد، افزود: روحانیت بیدار و مبارز در واقع وارث انبیا الهی است که این جایگاه بسیار عظیم و بالایی است؛ در واقع روحانیت به عنوان وارث انبیا الهی با دشواری هایی همراه هستند که نیاز است به همان راه و روشی که انبیا آن دشواری ها را طی کردند به همان راه اقتدا کنند.

آیت الله موحدی کرمانی، ادای امانت را از وظایف مهم انبیا و علمای راستین اسلام خواند و افزود: ادای امانت آن هم امانت بزرگ دین و وحی کار کمی نیست ؛ ما در زیارت ائمه معصومین(ع) آنان را امین خدا و خلق می خوانیم و در واقع این جایگاه به علما ور حانیت حقه می رسد و شما روحانیون و مبلیغن دین باید نگه دار این امانت الهی باشید.

*تاکید بر پرهیز از تجمل گرایی

امام جمعه موقت تهران، حمل امانت الهی را صرفا در مقام علم ندانست و با تاکید بر اینکه علما و روحانیون جامعه اسلامی باید خود عامل به آنچه می گویند باشند، گفت: ما باید با تمام وجود سعی کنیم عامل به گفته های خود باشیم و از تجملات دنیا پرهیز نموده تا مشمول تهدید حضرت امیرالمومنین(ع) نباشیم، چرا که حضرت امیر به کمیل  می فرماید "برخی علما خوب می فهمند، اما امین نیستند و حامل امانت الهی نخواهند بود" یعنی این آدما هایی که دنبال دنیا هستند اینها حامل علم نیستند. این مطلب خیلی هشدار دهنده است .

وی با طرح این سوال که خداوند چه نوع حملی را از ما خواسته و کی می توانیم حامل امانات و رسالت انبیا باشیم خطاب به روحانیون تصریح کرد: ما باید همانگونه که انبیا الهی حامی امانات خداوند بود و آن را بدون کم و زیاد به مردم می رساندند، عمل کرده تا در روز قیامت و پل صراط که از امانت پرسیدند بتوانیم پاسخ دهیم.

این استاد حوزه، اذعان داشت: ما باید بدانیم که انبیا الهی در مقابل جاهل، حلیم بودند و با همان حلم خود توانستند به منزل مقصود برسند و پیروز شوند.

*دستاورد مهم ایستادگی روحانیت

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه از دیگر سیره های پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) را هدایت جوانان و جامعه به کارهای پسندیده از طریق صبر و ایستادگی اشاره و افزود: ایستادگی پیامبر(ص) بر محور حق توانست دشمنان را ناکام بگذارد و در واقع همان ایستادگی روحانیت در انقلاب اسلامی بود که توانست پیروزی های بزرگی را نصیب جامعه اسلامی کند.

دبیرکل جامعیت روحانیت مبارز، ایستادگی اهداف و آرمان های اسلامی تاکید کرد و گفت: خداوند در قرآن در سوره هود به پیامبر(ص) تاکید می نماید که باید ایستادگی کنی و نه تنها ایستادگی بلکه کسانی را تربیت کنی که آنان نیز انسان های مقاوم باشند و اگر اینگونه شد موفق و پیروز خواهی شد.

*ضرورت ایستادگی در برابر دنیای استکبار

امام جمعه موقت تهران، وجود گروهی قوی و مقاوم را از نیازهای پیش برنده آرمان های اسلام عنوان کرد و افزود: طبق نص صریح قرآن اگر انسان های قوی تربیت کنیم این کفایت می کند تا در مقابل کفار و کشورهای زورگو ایستادگی نمایم .

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به جایگاه امام خمینی(ره) در عزت بخشی به روحانیت و جامعه تصریح کرد: مهمترین کار امام(ره) این بود که به مسلمین عزت داد و اکنون نیز می‌بینیم در مسائل سیاسی هنوز مردم نظر روحانیت را می‌خواهند و ما نیز باید تلاش کنیم که اعتماد مردم را نسبت به روحانیت بیشتر کنیم.

*روحانیت؛ دلسوز جامعه

وی، سیره دیگر پیامبر بزرگ اسلام(ص) را دلسوز بودن او برای جامعه اسلامی عنوان کرد: حضرت امیر در باره پیامبر(ص) می فرمایند: طبیب دوار خودش به دیدار بیمار می رفت و از حال آنان جویا می شد، روحانیت نیز باید این گونه باشد و از مردم تفقد کند بنا را بر نرمش بگذارد تا بتواند قلوب انسان را جلب نماید.

این استاد حوزه، در ادامه به روحاینت حاضر در گردهمایی سیره دیگر پیامبر را تسریع در ازدواج جوانان و آسان برگزار کردن آن اشاره کرد و گفت: پیامبر ازدواج ها را آسان برگزار می کرد و تلاش می کردند تا جشن های آنان با کمترین هزینه برپا شود این باید برای شما الگو باشد و آن را تبلیغ کنید در واقع این یکی از امانت های الهی است و نباید به آن بی تفاوت باشیم ، جوان نیاز به پول ندارد، بلکه باید با تشویق ها بر مدار معنویت آنان را به راه صحیح هدایت کنیم همانگونه که پیامبر براساس معنویت و آنان را به راه صحیح هدایت و رهمنون می نمایند.

*حمایت روحانیت از مظلومان

آیت الله موحدی کرمانی، ساده زیستی و حمایت از مظلومین و محرومین جامعه را از وظایف روحانیت خواند و افزود: آیت الله آصفی (ره) علی رغم ساده زیستی خود 8هزار یتیم را تحت پوشش داشت و هیچگاه جز خدا اجر و مزد نخواست

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پایان با تاکید بر اینکه علم نور الهی است که خداوند به هر کس بخواهد می دهد، گفت: خیلی ها درس خواندند و به مقامات عالی نیز رسیدند اما در انقلاب اسلامی دیدیم که ریزش کردند و به آن نقطه مطلوب که باید عالم برسد دست نیافتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha