پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که روحانیت الهی می اندیشد، گفت: عزت، سعادت و خوشبختی مردم در مراجعه به عالمان دین است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت‌الله موحدی کرمانی، شب گذشته در چهارمین همایش از سلسله نشست‌های ستارگان محراب با موضوع «نکوداشت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی» که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسجد جلیلی تهران برگزار شد، گفت: علما ازخودشان چیزی ندارند ومعرفت آن‌ها نشأت گرفته از پیامبران و ائمه معصومین (ع) است و به همین دلیل آن‌ها وارثان انبیاء محسوب می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خدمات انبیاء به انسان‌ها بسیار زیاد است که از جمله آن‌ها می توان به کرامت انسانی اشاره کرد، ادامه داد: انبیاء الهی مبعوث شدند تا راه و روش زندگی را به انسان‌ها نشان دهند، لذا شریعت منهای انبیاء و دعوت آنها، جهل، خرافه و نادانی است.

وی یادآورشد: انبیاء به مردم یاد دادند که باید کرامت داشته باشند و شهامت و شجاعت را نیز آن‌ها به انسان آموختند. انبیای الهی به انسان‌ها آموختند که بالاترین مخلوق الهی است و باید به سوی تعالی حرکت کند.

دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان این که وجود نازنین حضرت مهدی(عج) در پرده غیبت هستند و مردم باید به تعبیر قرآن به سمت عالمان دین بروند، افزود: امروز انبیاء الهی در بین مردم نیستند، ولذا برای خروج مردم از ظلمات، افرادی همچون علمای دین اسلام باید به مردم کمک کنند.

آیت الله موحدی کرمانی موحدی کرمانی با اشاره به رهبری عالمانه امام راحل(ره) و تشکیل حکومت اسلامی درعصر حاضر توسط ایشان، گفت:‌ به جز امام (ره) فرد دیگری نمی‌توانست مردم را از چنگال ظلم و ستم طاغوت نجات بدهد. امام(ره) به انسان‌ها عزت بخشیدند و اسلام را احیا کردند و بعد از امام راحل نیزجانشین ایشان یعنی مقام معظم رهبری با شهامت در مقابل مستکبران ایستاد و این جاست که مردم باید قدر عالمان را بدانند و به راستی هم می‌دانند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که روحانیت الهی می اندیشد، تصریح کرد: باید دعا کنیم که خروج و ورود ما در هرکاری صادقانه و برای رضای الهی باشد. کسانی بوده‌اند که با صداقت وارد عرصه شده‌، اما با صداقت از آن خارج نشده‌اند. در قشر روحانیت هم این گونه افراد حضور داشته‌اند. انقلاب ما نشان داد که شخصیت‌ها و چهره‌هایی بودند که خروج و ورودشان صادقانه و برای رضای الهی بود و خداوند هم به آن‌ها کمک کرد.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی واخلاقی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، تصریح کرد: ایشان، عالم وارسته و بزرگواری بود و دوشادوش امام(ره) به مجاهدت در راه خدا پرداخت و به منویات امام راحل پاسخ مثبت می‌داد. پس از ارتحال امام(ره) نیز یار و همراه رهبر معظم انقلاب بود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی همواره در فکر ساختن انسان‌هایی بود که بتوانند به جامعه کمک کنند و در این راستا دانشگاه امام صادق (ع) را تأسیس کرد و افرادی در این دانشگاه تحصیل کرده اند که اکنون جزو شخصیت‌های بزرگ و فعال کشور هستند.

وی همچنین شکل‌گیری جامعه روحانیت مبارز را کمکی بزرگ به انقلاب اسلامی دانست و یادآورشد:‌ جامعه روحانیت مبارز بازوی امام راحل(ره) بود و افراد بسیاری در شکل گیری این جامعه تأثیر داشتند. ما هم باید برای رسیدن به اهداف مان گروه‌ها و تشکل‌های مختلفی را در داخل و خارج از کشور تشکیل بدهیم، اما زیربنای این تشکل‌ها فقط باید تقوا باشد.

امام جمعه موقت تهران درپایان با اشاره به مراتب اخلاص و تدبیر سید الشهدا(ع)، اظهارداشت: امام حسین (ع) با اخلاص و تدبیر توانست دین اسلام را پایدار کند. در آن مقطع حساس همه به امام(ع) گفتند که با این لشکر کم نمی‌توانیم در مقابل قوم ظالم بایستیم، ولی آن‌ها ظاهر را می‌دیدند و حضرت اخلاص و تدبیری را که برای خداوند اندیشیده بود، می‌دید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha