پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بیت المقدس

حوزه / شخصیت های عربی از کشورهای مختلف تأکید کردند که بزرگداشت روز جهانی قدس که یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است؛ ملل عرب و مسلمان را به تفکر دوباره دربارۀ نقشی که می توانند در دفاع از قبلۀ اول جهان اسلام داشته باشند وا می دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شخصیت های عربی از کشورهای مختلف جهان در گفت و گو با شبکه العالم تأکید کردند که بزرگداشت روز جهانی قدس که یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است؛ ملل عرب و مسلمان را به تفکر دوباره دربارۀ نقشی که می توانند در دفاع از قبلۀ اول جهان اسلام داشته باشند وا می دارد.

روز قدس؛ فرصتی برای بازاندیشی در نقش تاریخی امت اسلامی

عبدالرزاق بوغنبور مسؤول هماهنگی ائتلاف مغربی برای سازمان های حقوق بشر تأکید کرد:" امام خمینی قدس سره این روز را بنا گذاشت تا روح جدیدی به دفاع از بیت المقدس بدمد".

وی افزود: معتقدم که این مناسبت ما را وادار می کند که یک بار دیگر به عنوان عرب و مسلمان از خودمان بپرسیم که چه نقشی می توانیم در احیای دفاع از قدس داشته باشیم.

روز قدس؛ تلنگری به کسانی که بیت المقدس را فراموش کرده اند

احمد المیالی استاد دانشگاه عراق نیز گفت: "این روز، تلنگر به کسانی است که از اهمیت بیت المقدس و اهمیت آزادسازی آن از سیطرۀ یهودیان غافلند و نمی بینند که رژیم صهیونیستی با کمک برخی نظام های عربی و گشایش سفارت در آن کشورها تلاش در محکم کردن جای پای خود در فلسطین دارند."

تیزبینی امام خمینی در مطرح کردن روز قدس

رومانی جاد الرب نایب رئیس مرکز حقوق بشر "الکلمه" در مصر هم تأکید کرد: "امام خمینی (ره) با نگاه تیزبین خود می دانست که موضوع آزادسازی فلسطین همچنان در آینده مطرح خواهد بود".

وی افزود: مسلمانان با بزرگداشت روز جهانی قدس دوباره روح امید را در جسم مردم فلسطین می دمند و ما هم امیدواریم که روزی با هدایت خدواند متعال همه با هم متحد شویم و این سرزمین مقدس را آزاد کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha