دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام نصیری سردشت خوزستان

حوزه/ ماه مبارک رمضان، به دلیل وجود ایامی با عظمت و بزرگ، همچون لیالی قدر، فرصتی خاص برای مبلغان ایجاد می‌کند تا به واسطه آن بتوانند مبانی مکتب تشیع را در سطح گسترده‌ای ترویج دهند.

حجت الاسلام مصطفی نصیری، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به حدیث «لِكُلِّ شَيْ ءٍ رَبِيعٌ وَ رَبِيعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَان»، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه پر خیر و برکتی است که خداوند متعال آن را برای رشد و تعالی انسان‌ها قرار داده است.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه قرآن و تبلیغ معارف آسمانی و آموزه‌های ناب اسلامی است، خاطرنشان کرد: از آن جایی که قرآن کتابی آسمانی و نازل شده، برای سعادت بشری است، توجه به آن در این ماه مبارک سبب عاقبت به خیری انسان می شود.

این استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه، رمز موفقیت مبلغان را استفاده از فرصت‌های موجود در شب های قدر عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند متعال شب های قدر را برای بخشش و پاکی انسان ها قرار داده، پس وظیفه یک روحانی به عنوان مبلغ دین این است که جوانان را نسبت به فضایل و برکات این شب‌های عزیز آگاه و آن‌ها را در مسیر صحیح قرار دهند.

امام جمعه سردشت خوزستان، همراه شدن طلاب و روحانیون با جوانان را یکی از روش‌های مؤثر برای جذب جوانان به مساجد عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات مشاهده می شود در ابتدای محافل و برنامه های مذهبی، مساجد پر از جوانان، نوجوانان و بعضاً کودکان است، اما آرام-‌آرام جمعیت کاهش یافته، مردم مجلس را ترک می‌کنند؛ به همین دلیل طلاب و روحانیون برای جلوگیری از این مشکل باید کنار دست جوانان نشسته، آنها را ترغیب به حضور تا آخر مجلس کنند.

وی در پایان با اشاره به اعمال و فضایل وارد شده در این ایام، اظهار داشت: انس بن مالك از پيامبر اعظم(ص) نقل كرده كه فرمودند: «ماه مبارك به شما رو آورده و در اين ماه شبي است كه برتر از هزار ماه می‌باشد و هر كس از فيض شب قدر محروم گردد، از تمام خيرات بی‌نصیب مانده است و محروم نمی‌ماند از بركات شب قدر، مگر كسي كه خويشتن را محروم كرده است»؛ پس مؤمنان بر استفاده حداکثری از این ایام اهتمام داشته باشند که راه سعادت آنها در این است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha