پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
جوانان کار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب گفت: نیاز فطری و طبیعی انسان به سرگرمی سالم از ضرورت ها می‌باشد و هیچ عقل سالم نمی تواند این نیاز فطری و طبیعی را انکار کند.

حجت الاسلام عبدالرسول ناصری، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در فارس، با اشاره به ایام تابستان و لزوم غنی سازی اوقات فراغت  مخصوصاً برای جوانان گفت: همانگونه که جسم نیاز به استراحت و خواب دارد روح و روان نیز به سرگرمی و تفریح سالم دارد.

وی اضافه کرد: تجربه نیز نشان داده که اگر انسان به کار یکنواخت ادامه دهد، بازده او بر اثر کمبود نشاط تدریجا پایین می آید و اما به عکس، پس از چند ساعت تفریح و سرگرمی سالم، آن چنان نشاط کار در او ایجاد می شود که کمیت و کیفیت کار هر دو بیشتر می شود و به همین دلیل ساعاتی که صرف تفریح و سرگرمی می شود به افزایش ساعات کار کمک می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان داراب افزود: در روایات اسلامی این واقعیت به طرز جالبی به عنوان دستور بیان شده است، آنجا که حضرت علی (ع) می فرماید که" زندگی فرد با ایمان در سه قسمت خلاصه می شود، قسمتی به معنویات می پردازد و با خدای حود مناجات می کند و قسمتی به فکر تامین معاش و خرجی زندگی است و قسمتی را به این تخصیص می دهد که در برابر لذاتی که حلال و مشروع است آزاد باشد."

وی تاکید کرد: مهم این است که سرگرمی و تفریح، سالم باشد و گرنه مشکلی را که حل نمی کند، بلکه بر مشکل ها می افزاید و چه بسیار تفریحات ناسالمی که روح و اعصاب انسان را به هم می ریزد و قدرت کار و فعالیت را تا مدتی از او می گیرد.

این استاد حوزه شیراز، اضافه کرد: در اسلام تا آنجا به مساله تفریح سالم اهمیت داده شده که یک سلسله مسابقاتی ورزشی در حضور شخص پیامبر(ص) و با داوری و نظارت ایشان انجام می گرفت.

حجت الاسلام ناصری، خاطر نشان کرد: در دنیای امروز نیز دست های دشمنان حق و عدالت، از مساله ورزش و تفریح برای مسموم کردن افکار نسل جوان سوء استفاده فراوان می کند، لذا باید آگاه باشیم  که ابرقدرت های گرگ صفت در لباس ورزش و تفریح، نقشه های شوم خود را میان جوانان به نام ورزش و مسابقات منطقه ای یا جهانی پیاده نکنند.

وی در پایان یادآور شد: فراموش نمی کنیم در عصر طاغوت هنگامی که می خواستند نقشه های خود را پیاده کنند و سرمایه ها و منابع مهم کشور را به بهای ناچیز به بیگانگان بفروشند، مردم را آن چنان به این بازی ها سرگرم می ساختند که نتوانند به مسائل اساسی که در جامعه آنها جریان دارد بپردازند.

انتهای پیام ../ .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha