پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 روزه داری ، افطار و سرگذشت‌های خواندنی تازه مسلمانان

حوزه/ مسلمانان مسجد ابراهیم در شهر لاس وگاس واقع در ایالت نوادای آمریکا دور هم جمع می شوند تا افطار را در کنار یکدیگر برگزار کنند. آنها خاطرات شیرینی را از این افطارهای دسته جمعی رقم می زنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، مسلمانان مسجد ابراهیم در شهر لاس وگاس واقع در ایالت نوادای آمریکا دور هم جمع می شوند تا افطار را در کنار یکدیگر برگزار کنند.

در این گردهمایی قومیت‌های مختلفی از افغانستان، کشورهای عربی، بنگلادش، پاکستان و کشورهای دیگر حضور دارند و در سفره افطار، غذاهایی از ملیت های مختلف مشاهده می شود، به ویژه آنکه اعضای مسجد به نوبت غذا تهیه می‌کنند.

تنظیمه خان که به شغل آشپزی مشغول است، داوطلب تهیه غذای افطاری بوده و می‌گوید: من روزها برای مردم آشپزی می‌کنم و بعد از ظهر مستقیم به اینجا آمده و به مردم اینجا خدمت می‌کنم.

برپایه این گزارش به نقل از reviewjournal.com، تنظیمه درباره چالش‌های روزه‌داری در آشپزخانه‌ای که دیگران در آن به روزه‌خواری می‌پردازند می‌‌گوید: باید قدرت محدود کردن خودتان را داشته باشید. همه در آشپزخانه تعمدا با خنده و تفریح روبروی من می‌خورند و می‌آشامند. من به آن‌ها می‌گویم: مهم نیست! من با کنترل هوس‌هایم به پاداش معنوی بیشتری دست می‌یابم. شما جلوی من می‌نوشید. من تشنه هستم ولی خودم را کنترل می‌کنم. در نتیجه برایم سخت نیست!

او در ادامه می‌گوید: روزه داری در لاس وگاس به دلیل گرمای هوا سخت‌تر از جاهای دیگر است. البته همچنان امکان پذیر است! تنها باید ذهن‌تان را آماده کنید و آنقدرها سخت نیست.

او همچنین معتقد است که روزه‌داری نه تنها ثواب معنوی دارد، بلکه برای سلامتی جسم نیز مفید بوده و می‌گوید: با روزه‌داری بدن سم زدایی می‌کند. معده شما به استراحت نیاز دارد. 11 ماه سال را به خوردن انواع غذاها مشغول بوده‌اید و اکنون زمان آن است که به شکم خود استراحت بدهید! رمضان همچنین فرصتی برای پاکیزه کردن زندگی‌تان است!

مسلمانان در لاس وگاس

مسلمانان در لاس وگاس

احساس گرسنگی سبب می‌شود به دیگران بیاندیشیم!

تنظیمه می‌گوید: اگر احساس کنید که گرسنه هستید بدین معناست که به عده زیادی از مردم گرسنه در سرتاسر دنیا اندیشیده‌اید!

شامپا گالاردو از دیگر اعضای جماعت می‌گوید: ما گرسنه نیستیم. این کار شبیه کنترل ذهنی امور است. اگر بدانید که قرار است غذا نخورید گرفتار درد گرسنگی نخواهید شد. اگر غذا نخورید به این معناست که هدف متفاوتی را دنبال می‌کنید! البته معمولا تشنگی از گرسنگی سخت‌تر است.

پس از غروب خورشید روزه‌داران با خوردن اندکی آب روزه خود را باز کرده و سپس به نماز جماعت می‌ایستند. سپس به سالن اجتماعات رفته و غذای افطاری را که از برنج، مرغ و سبزیجات تشکیل شده صرف می‌کنند.

گالاردو می‌گوید: ما به شدت اصرار داریم  از هر گونه اسراف و دورریزی مواد غذایی جلوگیری شود.

 

 

مسلمانان در لاس وگاس

روزه داری تازه مسلمانان در ماه رمضان

نانسی بورکاجا، که به دین اسلام گرویده می‌گوید: سخت‌ترین مسئله برای تازه مسلمانان چالش با اعضای خانواده است، برای همین ما به اینجا می‌آییم تا خانواده جدیدی داشته باشیم، زیرا اعضای خانواده ما همانند ما روزه نمی‌گیرند.

او که از کودکی در خانواده‌ای مسیحی بزرگ شده و سه سال پیش به دین مبین اسلام گرویده می‌گوید: من نماز خواندن و اعتقادات دینی را آموختم و 8 ماه پیش شروع به گذاشتن حجاب کردم. کسی برای گذاشتن حجاب به من فشار نیاورد و این کاملا تصمیم خودم بود.

توضیح روزه گرفتن نیز برای خانواده‌ام دشوار است. مادرم مدام می‌گوید: مریض می‌شوی! مریض می‌شوی! و من به او یادآوری می‌کنم حضرت عیسی مسیح نیز 40 روز متوالی روزه گرفت.

نجمه اولار نیز در ماه رمضان به دین اسلام گرویده است. همسرش به او یک جلد قرآن مجید داده و در این باره می‌گوید: زمانی که قرآن را باز کرده و مطالعه کردم، با خودم گفتم، این همان چیزی است که مدت‌ها به دنبالش می‌گشتم.

مسلمانان در لاس وگاس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha