سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 385758
۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
 کلنگ ساخت مسجد جدیدی در آمریکا زده شد

حوزه/ از مزیت‌های مسجد جدید، امکانات گسترده، جایگاه استراتژیک فوق العاده مناسب و تسهیل فعالیت‌های اسلامی است، که در نتیجه به رشد بیشتر جامعه اسلامی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، طرح ایجاد مسجد جدیدی در شهر پاتاکیت واقع در ایالت رود آیلند آمریکا در مراحل اولیه ساخت و ساز قرار دارد. این پروژه در املاک خالی جامعه اسلامی ایالت رود آیلند به اجرا گذاشته شده است و هدف از ساخت این مسجد رشد جامعه اسلامی و کافی نبودن ظرفیت مسجد الرحیم در این منطقه است.

برپایه این گزارش به نقل از valleybreeze.com، از سال 1999 تا کنون شرکت نمازگزاران در نماز جمعه در مسجد الرحیم رشد ثابتی داشته است. این مرکز اکنون برای نمازهای جمعه 150 تا 180 نمازگزار را در خود جای می‌دهد در حالی که گنجایش آن تقریبا به اندازه 80 تا 100 نفر است. به علاوه در مواقع خاص چون ماه مبارک رمضان، شرکت‌کنندگان در مراسم و اعیاد اسلامی بیشتر نیز بوده و همین مسئله سبب شلوغ شدن بیش از اندازه مسجد شده و اندازه مسجد کنونی در حال حاضر به سدی پیش روی توسعه جامعه اسلامی این منطقه تبدیل شده است.

مسجد 2 طبقه جدید 5 هزار فوت مربع می‌باشد که زمین آن به وسعت 30 هزار فوت مربع در سال 2010 خریداری گردید؛ هزینه ساخت این پروژه 700 تا 800 هزار دلار برآورد شدهو اعضای جامعه اسلامی در حال جمع آوری کمک‌های مالی برای تامین هزینه‌های اجرای این طرح هستند.

به گفته سایت مرکز اسلامی از مزیت‌های این مسجد جدید، امکانات گسترده، جایگاه استراتژیک فوق العاده مناسب و تسهیل فعالیت‌های اسلامی است، که در نتیجه به رشد بیشتر جامعه اسلامی کمک می‌کند.

به گفته مقامات شهری، کمیسیون برنامه‌ریزی شهر پاتاکیت در 15 مارس با ساخت این مسجد موافقت به عمل آورده است.

برگزارکنندگان این طرح می‌گویند که در مرکز جدید می‌توانند کلاس‌های درسی برای جوانان مسلمانی برگزار کنند که هزینه یا توانایی شرکت در کلاس‌های تمام وقت دینی در مدارس اسلامی را ندارند. آن‌ها همچنین قصد دارند درمانگاه ارزانی به منظور کمک به نیازمندانی که بیمه درمانی ندارند، در این مرکز تاسیس کرده و در عین حال نیز از نظر مالی مسجد را تامین کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha