یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بازدید یک منتقد اسلامی از مسجدی در آمریکا

حوزه/ در مراسم افطاری میان منتقد پشیمان و مسلمانان، جانسن ابتدا از سخنانش درباره اسلام، از مسلمانان عذرخواهی کرده و سپس سئوالاتی را که درباره دین اسلام از مسلمانان پرسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان مسجد شهر هریسبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا از متیو جانسن منتقد سرسخت اسلام‌‌هراس و حامی دونالد ترامپ دعوت به عمل آوردند تا در مراسم افطاری شرکت کرده و با حضور در جمع مسلمانان به شناخت متفاوتی از آنان دست پیدا کند.

متیو جانسن پیشتر در پی نصب یک تابلو روبروی کلیسایی در یورک کانتی، در تماسی تلفنی با کشیش این کلیسا، به شدت از او انتقاد کرده بود و با سخنان اهانت آمیزی نسبت به اسلام و مسلمانان سخن گفته بود.

او بعدها در پی هجوم‌های رسانه‌ای و اینترنتی مجبور شد از کشیش مربوطه و مسلمانان عذرخواهی کند.

در این افطاری، جانسن ابتدا از سخنانش درباره اسلام، از مسلمانان عذرخواهی کرده و سپس سئوالاتی را که درباره دین اسلام از پیش آماده کرده‌بود از جمعیت مسلمانان پرسید.

داعش نماینده مسلمانان نیست

حسن احمد امام جماعت مسجد در سخنانی گفت: این درخواست را داریم که مردم، 30 هزار جنگجوی داعشی را به تمامی 1.5 میلیارد مسلمان سرتاسر دنیا تعمیم ندهند. زیرا این گروهک تروریستی نمایندگان تعداد بسیار زیاد مسلمانان در سرتاسر کره زمین نیستند. به علاوه نیروهای طرفدار داعش در غرب که دست به عملیات تروریستی می‌زنند نیز اکثرا اهداف سیاسی یا شخصی را دنبال می‌کنند.

احمد در ادامه گفت: بیشتر مساجد آمریکا برای جلوگیری از افراط‌گرایی تلاش می‌کنند و بهتر است تا قبل از فضاوت درباره مسلمانان، از خود آنها پرس و جو کنیم و سوالاتمان را مطرح نماییم.

برپایه این گزارش به نقل از pennlive.com، جانسن پس از صرف افطاری با اعضای مسجد، آن‌ها را مورد تحسین قرار داده اذعان کرد که مسلمانان با آنچه پیشتر تصور می‌کرده بسیار فرق دارند و از همنشینی با آنان لذت برده است.

دکتر مبشر ممتاز، متخصص قلب و از اعضای مسجد هریسبورگ در این خصوص گفت: به نظر من این قدم بسیار مهمی در راستای مسیر درست بود، شاید آقای جانسن نگران افراط‌گرایان باشد، ما نیز چنین دغدغه‌ای را داریم. به علاوه مسیر دوستی یک شبه ایجاد نمی‌شود. شاید ما نتوانیم تفکر فردی را امروز تغییر دهیم اما فردا شاید موفق شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha