جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری کارگاههای ضدنژادپرستی در برنامه پیش از افطار مرکز اسلامی دانشگاه نیویورک

حوزه/ امسال به عنوان بخشی از برنامه پیش از افطار مرکز اسلامی دانشگاه نیویورک، سازمان "همکاری مسلمانان برای مبارزه با نژادپرستی" به برگزاری کارگاه‌های ضدنژادپرستی پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» رویارویی با نفرت، نژادپرستی و اسلام‌هراسی جزئی از زندگی روزمره مسلمانان امریکا شده، در این شرایط هر سال ماه رمضان و ضیافت‌ها و مراسم خاص آن فرصتی ویژه برای مسلمانان این کشور است تا با یکدیگر و نیز با سایر مخالفان نژادپرستی به مشورت و همفکری درباره این مسأله بپردازند و با همکاری همدیگر راهکارهایی برای مقاومت و مبارزه با آن بیابند.

از جمله امسال در امریکا سازمان "مسلم آرک" (سازمان همکاری مسلمانان برای مبارزه با نژادپرستی) در مراسم ویژه رمضان به آموزش راهکارهای مبارزه با نژادپرستی و نفرت به مسلمانان پرداخته است.

این سازمان در ماه جاری دو کارگاه ضدنژادپرستی برگزار کرد که بخشی از برنامه پیش از افطار در مرکز اسلامی دانشگاه نیویورک بود.

مارگاری هیل مدیر برنامه‌ریزی مسلم آرک با تأکید بر این که محتوای علمی این کارگاه‌ها با تکیه بر آموزه‌های اسلام تنظیم شده، گفت: بسیاری از دانشمندان مسلمان در آثارشان به تفصیل به بررسی اصول مقابله اسلام با نژادپرستی پرداخته‌اند که ما از کارهای آنها استفاده کردیم.

چاکیتا ویلیامز از دست اندرکاران برگزاری این جلسه توضیح داد: «ما دائما با عقاید، ارزش‌ها و تصاویری بمباران می‌شویم که واقعا طرز فکر ما را درباره مردم فرهنگ‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد. شرکت در فعالیت‌های ضد نژادپرستی به فرد کمک می‌کند که نفسش را به چالش بکشد و روحش را تصفیه کند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha