جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حمله تروریستی در فرانسه

حوزه/ چماگیل مدیر بخش مطالعات تروریستی در موسسه امنیت جهانی اعلام کرد یکی از مقاصد تروریست‌ها از حمله به اروپا، ایجاد تفرقه در جامعه و تحریک پاسخ‌های اسلام‌هراسانه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از visitwinchestervirginia.com، چماگیل مدیر دپارتمان مطالعات تروریستی، موسسه امنیت جهانی اعلام کرد که یکی از مقاصد تروریست‌ها از حمله به اروپا، ایجاد تفرقه در جامعه و تحریک پاسخ‌های اسلام‌هراسانه است.

گیل در این باره گفت: حملات تروریستی در اروپا نه تنها به هدف افزایش تعداد بیشتر قربانیان انجام شده، بلکه تروریست‌های حمله کننده قصد دارند واکنش‌های اسلام‌هراسی را تحریک کرده و از این طریق هیزم به آتش تروریسم بریزند.

گیل معتقد است که حمله تروریستی در نیس به هدف ایجاد جدایی و تفرقه در جامعه انجام شده تا عدم ثبات را سبب شده و وجود جنبش‌های جهادی در چشم سرسپردگان را موجه جلوه دهد.

این کارشناس تروریسم با بیان اینکه نباید تسلیم تحریکات تروریست‌ها شویم گفت: هر واکنش اسلام‌هراسانه‌ به این حملات در راستای منافع سازمان‌های تروریستی می‌باشد.

گیل همچنین دیگر عواقب احتمالی حملات تروریستی را قطب بندی جامعه اروپا، تقویت راست افراطی، ظهور ایده‌های ناسیونالیستی و مشکلات اقتصادی عنوان کرده و آن‌ها را پیروزی تاکتیکی برای گروه‌های تروریستی دانسته و از مردم و رهبران خواست تا از سخنان تفرقه‌انگیز خودداری کنند زیرا این عملکردها می‌توانند آسیب‌های گسترده‌ای به همراه داشته و تنها تروریسم‌ را شعله‌ورتر سازند.

پنج شنبه در روز جشن باستیل در نیس فرانسه، کامیونی با رانندگی زیگزاگی در میان جمعیت مردم سبب کشته شدن 84 نفر و زخمی شدن بیش از 200 تن شد که بسیاری از قربانیان این حادثه را خارجیان و حتی عده‌ زیادی از آنان را مسلمانان تشکیل می‌دادند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha