جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصویب طرح مقابله با آزار و اذیت دانش آموزان مسلمان در سن دیگو

حوزه/ اعضای هیات مدیره مدارس ناحیه سن دیگو روز سه شنبه به اتفاق آرا به نفع طرح رسیدگی و مبارزه با اسلام هراسی و قلدری از دانش آموزان مسلمان رای دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbs8.com، اعضای هیات مدیره مدارس ناحیه سن دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، به طور یکپارچه و به اتفاق آرا به نفع طرح رسیدگی و مبارزه با اسلام هراسی و قلدری از دانش آموزان مسلمان رای دادند. بیش از 200 عضو و حامیان جامعه اسلامی سن دیگو پس از این رای‌گیری مورد تشویق حاضران در جمع قرار گرفتند. در این گردهمایی بسیاری از والدین مسلمان پلاکاردهای سبز لیمویی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: از کودکان ما حفاظت کنند!

در آغاز این نشست، یکی از رهبران مسلمان خواستار ایجاد طرحی برای مبارزه با اسلا‌م‌هراسی شده بود. حنیف محبی، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در سن دیگو به هیات مدیره اعلام کرد که طبق بررسی‌های کایر، نزدیک به 55% دانش آموزان مسلمانی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند گفته‌اند که مورد قلدری و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. این درحالی بوده که از هر 5 دانش آموز، 1 نفر پس از برخورد اسلام‌هراسانه مورد حمایت مسئولین مدرسه نیز قرار نگرفته‌اند.

محبی با پیشنهاد توسعه تخصصی برنامه درسی مناسب برای کاهش آزار و اذیت‌های نژادپرستانه، خواستار فراهم‌سازی منابع مناسب در این رابطه شد.

دانش آموزان مسلمان از خودشان دفاع کردند

چند تن از دانش آموزان نیز گفته بودند که از نظر فیزیکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و خواستار ایجاد برنامه‌ای صحیح برای مبارزه با اسلام‌هراسی شدند.

تسمیه حامد دانش آموز 10 ساله که به خاطر حجاب مادرش مورد تهاجم و رفتارهای خشن قرار گرفته می‌گوید: لطفا به ما کمک کنید تا این سرزنش‌ها متوقف شده و دیگر کسی آسیب نبیند.

لقمان بخاری یک دانش آموز دبیرستانی نیز می‌گوید: بسیاری از دانش آموزان مسلمان در مدرسه با ترس روبرو هستند که این مسئله وضعیت درسی آنان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دانش آموزان مسلمان مورد تحسین هیات مدیره قرار گرفتند

جان لی ایوانز عضو هیئت مدیره از کودکان مسلمان برای نشان دادن شجاعت و صحبت کردن در این باره، درست در زمانی که گفتمان سیاسی آمریکا جلوه‌ای منفی به خود گرفته است، تقدیر به عمل آورد.

ایوانز در تمجید از گفته‌های آن‌ها گفت: با وجود آنکه من به تعمیم دادن مسائل به همدیگر عقیده ندارم ولی به یاد نمی‌آورم که هیچ گاه گروهی تا این حد محترمانه، دقیق و شمرده درباره موضوعی سخن گفته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha