جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن

حوزه/ مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن با محکوم کردن حادثه تروریستی اورلاندو تاکید کرد: نفرت پیچیده در آموزش های وهابی-تکفیری حد و مرزی نمی شناسد و کوته فکرانه است که تصور شود درون کشورهای اسلامی محدود می گردد.

به گزاش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی اورلاندو را محکوم و علت تمام این مصائب را حکومت مرتجع سعودی دانست. در بخش هایی از این بیانیه آمده است:

بار دیگر ثمره تعلیمات مرتجعانه وهابیون سعودی سبب به خاک و خون کشیدن گروهی ، این بار در شهر اورلاندوی آمریکا گردید. تکفیریان منحرفی که با تکیه بر دلارهای باد آورده نفتی اینک که طبل رسوایی شان در جهان طنین افکنده است یک روز با تهدید سازمان ملل، یک روز با تطمیع حکومت های دست نشانده غیر مردمی و یک روز با کشتار بیگناهان و آزادی خواهان در یمن و بحرین و عراق و سوریه و لبنان و افغانستان در پی انحراف افکار عمومی برآمده اند. اینان مبلغان مرتجعشان را گسیل تا اسلام وهابی- تکفیری خود را به جای پیام روح افزای اسلام راستین و به نام این دین حنیف معرفی کنند.

* دشمنان اسلام شمشیر ها را از رو بسته اند

معاندین نهایت کوشش خود را نمودند تا بتوانند نهال نوپای بیداری اسلامی را به انحراف کشانده و یا نابود نمایند و از این روست که با شکست همه ترفند ها، امروز آنان شمشیر ها را از رو بسته و از طریق گمراهان تکفیری آموزش دیده، به کشتارهای انزجار انگیز که دل هر انسانی را به درد می آورد دست می یازند.

* نفرت پیچیده در آموزش های وهابی-تکفیری حد و مرزی نمی شناسد

کوته فکرانه است که تصور شود این پدیده در درون کشورهای اسلامی محدود می گردد زیرا تجربه تلخ چند سال گذشته نشان داده است که نفرت پیچیده در آموزش های وهابی-تکفیری حد و مرزی نمی شناسد . اگر روزی هدف آنها شیعیان و سنیان و علوی ها و مسیحیان و ایزدی های کشورهای اسلامی بوده است امروز هم فکران و تعلیم دیدگان آنان در مهد تمدن های غرب نیز به همان شیوه ها تاسی می جویند.

* علت العلل تمام این مصائب حکومت مرتجع سعودی است

آنچه در اورلاندوی فلوریدا یا در سن برناردینوی کالیفرنیا رخ داد با آنچه در فرانسه و انگلستان و بلژیک رخ داده و آنچه در سوریه و عراق و یمن و لیبی و سومالی و لبنان و ... رخ می دهد همه حاصل مماشات با علت العلل تمام این مصائب یعنی حکومت مرتجع سعودی و اشغال سرزمین های اسلامی است و متاسفانه هیچ افق روشنی نیز در آینده نزدیک مشاهده نمی شود.

مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن ضمن ابراز همدردی با خانواده های بازماندگان حملات تروریستی در سراسر جهان، انزجار خود را از عوامل و مسببین این وقایع ابراز می دارد علی الخصوص از آنجا که اینگونه اعمال شنیع به نام دینی رحمانی صورت می پذیرد که روح تعلیماتش در تضاد کامل با این اعمال است.

* مبلغین تکفیری هرچه زودتر از کشورهای غربی طرد گردند

انتظار این است که متفکران و اندیشمندان بزرگ جوامع غربی نیز در این زمینه به روشنگری پرداخته و دولت ها نیز اسیر جوّ حاصل از این وقایع نگردیده و با سیاست های خردمندانه خود آتش این فتنه های ضد اسلامی را مهار و خاموش نمایند. مسلمانان جوامع غربی خانواده هایی با اصول فکری روشن و انسانی می باشند و تحت تعالیم روح بخش اسلام دارای بالاترین نگرش های انسان دوستانه می باشند و بیگناهانه آماج تیرهای نفرت کینه توزان گشته اند. ما همچنین خواهان این هستیم که کلیه مبلغین تکفیری آموزش دیده شده در عربستان در کشورهای غربی هرچه زودتر از این جوامع طرد گردند تا نتوانند بر جوانان و خانواده های مسلمان تاثیر گذاری نموده و سبب انحراف آنان گردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha