یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کتاب جستجوگران نور

حوزه/ کتاب «جستجوگران نور: روایتی از تازه مسلمانان آمریکای لاتین» با تدوین نوشته مهدی فرهمند صدیق از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کتاب «جستجوگران نور: روایتی از تازه مسلمانان آمریکای لاتین» با تدوین مهدی فرهمند صدیق از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

این کتاب از بخشهای زیر تشکیل شده: مقدمه، طرح موضوع و فرآیند پژوهش، ویژگی‌های گفتگو، متن گفتگوها با 37 تازه مسلمان آمریکای لاتین، نمودارها، نتیجه گیری و پیشنهادات.

  در مقدمه تدوینگر و گفتگوکننده کتاب می خوانیم: دیر زمانی است طلیعة شریعت شرق بر وسعت دوردست‌هایی از ‌این کرة خاکی پرتو افشانده و قلب‌های مشتاق به هدایت او ظلمت‌گاه‌ها را درمی‌نوردند تا پیمانة جان را به ساغر جانان لبریز دارند. گرچه خصم می‌کوشد و هم‌آوردی را نمی‌تابد، امّا دست او برتر است و ارادة هدایتش قاهر... در منطقة آمریکای لاتین، مقتضای بسط اسلام ناب محمدی(ص) موجود و موانع‌ اندک است، لذا عدم پیوند قلبی و ریشه‌ای با مذهبی که به ضرب و جبر بر ‌ایشان تحمیل شده، چندان تعصّبی در جدایی از آن برنمی‌انگیزد و زمینه برای روی آوردن به اسلام ناب ـ که به منطق الهی پیوند خورده و عدالت‌‏محور است ـ را فراهم می‌نماید.

این کتاب از تازه مسلمانان غالب کشورهای آمریکای لاتین، از چگونگی گرایششان به اسلام، شرایط مسلمانان و پیروان دیگر ادیان، فعالیت بهائیان و وهابیون در منطقه، سختی ها و مشکلات و کمبودها و افقهای پیش روی سخن می گویند. بخش جذاب دیگر این کتاب، نوع دیدگاه آنها به انقلاب اسلامی، حرم مطهر رضوی(ع) و مردم ایران است.

کتاب «جستجوگران نور» در 144 صفحه، دورنگ، قطع پالتویی، تیراژ 1500 نسخه و قیمت 5000 تومان عرضه شده است. دفتر نشر معارف در این حوزه، تاکنون کتاب «افسانه سیاه» (روایت اشغال آمریکای لاتین و خشونت اروپاییان) را منتشر کرده و به زودی کتابهای «نور حقیقت در آمریکای لاتین» و «ما و آمریکای لاتین» (گفتگو با صاحب نظران و کارشناسان آمریکای لاتین) را منتشر می‌نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha