شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
[۳۸۰۵۱۴] دختران پیشاهنگ موسسه اسلامی در آمریکا به تبلیغ اسلام پرداختند + عکس

حوزه/ پس از گوش دادن به صحبت‌های دختران مسلمان پیشاهنگ‌ درباره اسلام، مدعوین غیرمسلمان در گردهمایی دختران مسلمان پیشاهنگ از صفوف نماز جماعت بازدید به عمل آورده و در حالی که بیشتر آن‌ها در انتهای صف‌های نماز زانو زدند، بعضی از شرکت‌کنندگان در همبستگی با مسلمانان، به رکوع و سجود پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ocregister.com، دختران پیشاهنگ از موسسه اسلامی اورنج کانتی واقع در "آناهایم"، شهری در ایالت کالیفرنیای آمریکا مقدم بیش از 100 دختر پیشاهنگ و والدین‌شان را به این موسسه گرامی داشته و آن‌ها را درباره اسلام و شباهت‌های آن با پیشاهنگی آگاه کردند.

حنیفه سید بعد از ظهر روز یکشنبه در مقابل بیش از 150 نفر قرار گرفت و درباره زندگی دختران مسلمان در غرب به صحبت پرداخت. این دختر 11 ساله در سخنانش گفت که اسلام در تمام فعالیت‌های او در زندگی حتی تجربیات علمی او نقش مهمی داشته و او خوشحال است که فرصتی برای سخن گفتن درباره اسلام با دختران پیشاهنگ جنوب کالیفرنیا و والدین‌شان بدست آورده است.

حنیفه در ادامه گفت: من دوست دارم اشتیاقم درباره اسلام را به همه بیاموزم. سوءتفاهمات زیادی درباره اسلام وجود دارد و خوشحالم که توانسته‌ام درباره دینم با شما سخن بگویم.

امیره حجری دانش آموز 11 ساله از مدرسه اسلامی مناره، یک مدرسه ابتدایی خصوصی در این منطقه نیز گفت: از این که مردم را درباره دینم آگاه کنم، لذت می‌برم، زیرا سوءبرداشت‌های زیادی درباره مذهب اسلام وجود دارد. قوانین دختران پیشاهنگ و کتاب مقدس قرآن هر دو خواستار صداقت، عدالت، مهربانی، ملاحظه و مدارا هستند. من از این که می‌بینم مردم تصور می‌کنند اسلام خطرناک بوده و دین خشونت است، بسیار شگفت زده می‌شوم، درحالی که اسلام مذهب صلح و عدالت است.

گردهمایی روز یکشنبه دومین نشست اسلامی دختران پیشاهنگ این موسسه اسلامی محسوب می‌شد. نخستین گردهمایی این مرکز در ماه فوریه و در بزرگداشت روز تفکر جهانی، روز اختصاص داده شده به اتصال دختران پیشاهنگ در سراسر مرزها و فرهنگ‌ها برگزار شد.

دختران غیرمسلمان در نماز جماعت پیشاهنگان مسلمان شرکت کردند

دختران موسسات آموزشی از لوس آنجلس، سن دیه‌گو و سن برناردو نیز به این گردهمایی دعوت شده بودند. پس از گوش دادن به صحبت‌های دختران مسلمان پیشاهنگ‌ درباره اسلام، مدعوین از صفوف نماز جماعت بازدید به عمل آورده و در حالی که بیشتر آن‌ها در انتهای صف‌های نماز زانو زدند، بعضی از شرکت‌کنندگان در همبستگی با مسلمانان به رکوع و سجود پرداختند.

نیکول گوتیرز دختر 8 ساله مسیحی اهل سانتا آنا تا حدی در رکوع و سجود غرق شده بود که پیشانی‌اش کف موکت‌های مسجد موسسه اسلامی اورنج کانتی را لمس کردند. این دختر که هر یکشنبه همراه خانواده‌اش به کلیسا می‌رود با بیان این که نماز خواندن مسلمانان با دعای مسیحیان در کلیسا تفاوت دارد، گفت: در ابتدا نمی‌خواستم در نماز جماعت شرکت کنم، ولی سپس با خودم گفتم که امتحانش ضرری ندارد و به نظرم تجریه دلنشین و جدیدی بود.

زمانی که نماز جماعت به پایان رسید، اتاق خالی شد و دختران به نماد دوستی و همدلی، حلقه پیشاهنگی تشکیل دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha