جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عذرخواهی رسمی رسانه های بریتانیا از پیشاهنگ مسلمان

حوزه/ چهار روزنامه رسمی ملی در بریتانیا از یک رهبر پیشاهنگ مسلمان به خاطر اتهام دروغین «افراط گرایی» عذرخواهی کرده، مطالب نوشته شده را پس گرفته و مجبور به پرداخت خسارت مالی شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از islam۲۱c، چندین روزنامه معتبر بریتانیایی به طور رسمی از یک پیشاهنگ مسلمان به خاطر ادعای دروغین «افراط گرایی» عذرخواهی کردند.

روزنامه های تایمز ، تلگراف ، آسوشیتدپرس و اکسپرس به دلیل انتشار تهمت «افراط گرایی» علیه احمد حسین، یک رهبر پیشاهنگ مسلمان عذرخواهی رسمی منتشر کردند.

این روزنامه ها خسارات قابل توجهی را پرداخت کردند و ضمن بازپس گرفتن ادعای دروغین، به طور رسمی عذرخواهی های جداگانه ای منتشر کردند. این روزنامه های بریتانیایی اذعان داشتند که ادعاهایشان مبنی بر اینکه احمد حسین، رهبر پیشاهنگ مسلمان در جایگاه خود به عنوان یک پیشاهنگ به ترویج افراط گرایی می پرداخته و با سازمان های ضدیهودی مرتبط بوده و اینکه پلیس در حال تحقیق در این زمینه می باشد، همه «کذب» بوده است.

زیلور رحمان وکیل حسین گفت:  بار دیگر  شاهد بودیم که رسانه ها با ادعای کاذب افراط گرایی به شخصی حمله کردند که خدمات مدنی او باید مورد تحسین قرار بگیرد. این ناامید کننده است که رسانه های ملی را دوباره سرگرم افسانه های دروغین می بینیم که قصد بدبین سازی اجتماعی علیه یک جامعه خاص به عنوان مثال جامعه اسلامی را دارند. با این حال تبرئه سرتاسری احمد نشان داد که رسانه ها باید پاسخگو باشند.

 گفتنی است این ادعای توهین آمیز و دروغین علیه پیشوای مسلمان در ژانویه ۲۰۱۹ علیه حسین منتشر گردید. این رسانه ها مدعی شده بودند که وی از گروه پیشاهنگی برای ترویج افراط گرایی، تفکیک کودکان و دعوت از واعظان ممنوع الورود به مساجد استفاده می کند.

 روزنامه تایمز ، گروه رسانه ای تلگراف ، روزنامه های آسوشیتیدپرس و روزنامه های اکسپرس همه اعتراف کرده اند که این ادعاها نادرست بوده است. روزنامه ها بازپس گیری و عذرخواهی از حسین را منتشر کردند و موافقت کردند که علاوه بر پرداخت مبلغ قابل توجهی برای خسارت به وی ، هزینه های حقوقی وی را نیز بپردازند ، در آینده نیز دقت بیشتری در انتشار مطالب شان به کار ببرند.

حسین در بیانیه ای اظهار داشت: من می توانم ببینم که این حمله ناکام به شخصیت من تلاشی ناامیدکننده برای تضعیف کار خوب گروه های پیشاهنگی مسلمان و به ویژه مساجد  است.