جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 449655
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
دیلی تلگراف به سبب هتک حرمت به امام جماعت جریمه شد

حوزه/ روزنامه دیلی تلگراف به جرم هتک حرمت امام جماعت مسجد پارک فینزبری در انگلستان و تهمت زدن به وی، با حکم دادگاه متهم به پرداخت جریمه ۴۰ هزار دلاری شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، روزنامه دیلی تلگراف، که یکی از رسانه های شناخته شده و گسترده در سرتاسر بریتانیا می باشد، روز چهارشنبه متهم به پرداخت جریمه 40 هزار دلاری به سبب هتک حرمت امام جماعت مسجد پارک فینزبری شد.

محمد کزبر امام جماعت مسجد فینزبری پس از انتشار داستانی انتقادی درباره روابط جرمی کوربین رهبر حزب کارگر با امام جماعت این مسجد که مدعی شده بود وی افکار افراط گرایانه دارد، از این پایگاه خبری شکایت کرد. در ادامه دادگاه به نفع امام جماعت رای داد و دیلی تلگراف را مجبور کرد این مقاله را از سایت برداشته و بیانیه عذرخواهی در این باره منتشر کند.

کزبر و وکیل وی ضمن انتشار بیانیه ای اعلام کردند: از این حکم دادگاه خوشحالیم، اما متاسفیم از اینکه مجبور شدیم برای رسیدن به حقیقت چنین مسیر طولانی و فرسایشی را طی کنیم. در حالی که در آغاز تنها کاری که این روزنامه باید انجام می داد یک عذرخواهی ساده بود و اینکه به اشتباهش اعتراف کند.

این بیانیه افزود: روزنامه تلگراف مجبور به پرداخت هزینه قابل توجهی برای جبران خسارات شده است، اما این اقدام از جانب ما تنها به این سبب انجام شد که جامعه اسلامی در مسجد پارک فینزبری را از پوشش رسانه ای اسلام هراسانه حفظ کرده باشیم.

کزبر در مصاحبه با گاردین نیز گفته بود: من به شخصه تنها هدف این مقاله نبودم، بلکه آن ها می خواستند اعتبار جرمی کوربین رهبر هزب کارگر را نیز زیر سئوال ببرند و پیشرفت سیاسی این حزب را در کشور مختل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha