جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 برگزاری مراسم روز حجاب در یکی از دبیرستان‌های آمریکا

حوزه/ مراسم روز حجاب در یکی از دبیرستان‌های آمریکا برگزار شد؛ در این مراسم، دانش آموزان دبیرستانی روسری‌هایی را که توسط برگزارکنندگان برایشان فراهم شده بود سر کردند و نظرات شان را درباره این تجربه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، برگزاری مراسم روز حجاب در دبیرستان ولپو واقع در شهر ولپریسو در آمریکا به منظور شناخت فرهنگ‌های متنوع برگزار شد.

عدم آشنایی با فرهنگ‌های دینی مختلف می‌تواند سوءتفاهماتی را خصوصا در میان دانش آموزان دختر در مدارس غربی ایجاد کرده و مشکلاتی را میان دانش آموزان به وجود آورد. به همین منظور لیندزی والش و سارا کاوامله برای حل این مشکل نشستی آموزشی و محترمانه برپا کردند تا به دانش آموزن دختر در درک و شناخت اصول دین اسلام کمک کنند. لیندزی والش رئیس انجمن همبستگی اجتماعی در تنوع اجتماعی متوجه وجود عدم مدارای مذهبی در این مدرسه شد. به همین دلیل تصمیم گرفت با همکاری کاوامله رئیس انجمن اتجاد دانش آموزی نشست روز حجاب را برگزار کند.

والش در این باره گفت: روز حجاب، روزی است که شیوه متفاوتی از زندگی را به غیرمسلمانان معرفی کرده و به ارتقای مدارای مذهبی و ایجاد محیط امنی برای تحصیل کمک می‌کند. به نظرم برگزاری این نشست مهم است زیرا هدف انجمن ما ایجاد روش‌هایی برای مدارا و تحمل جمعیتی و ایجاد راه‌های ارتباطی با دیگران در این جامعه است. اخیرا اخبار منفی زیادی درباره مسلمانان گسترش یافته و به نظرم این وظیفه ماست تا با این منفی‌نگری مبارزه کنیم.

حجاب، اظهار حقوق زنان است

کاوامله که از 12 سالگی حجاب به سر می‌کرده درباه این همایش می‌گوید: یکی از دلایلی که من حجاب به سر می‌کنم، برخلاف باور عده‌ای، اظهار حقوق زنان است. پوشش اسلامی و حجاب به طرز آشکارا بیان می‌کند که من نیازی نیست پوشش نامناسبی داشته باشم تا مورد توجه قرار بگیرم و ارزش انسان به ظاهر بیرونی او نیست. هدف از حجاب، آزادی و رهایی زنان از انتظارات اجتماعی است که دائما به سوی آنان پرتاب می‌شود.

والش که یک مسیحی معتقد است و در این باره می‌گوید: در کلیسا به ما می‌آموزند که خداوند همگان را دوست می‌دارد و من نیز باید چنین باشم. من ممکن است با کسی اختلاف عقیده داشته باشم ولی این بدان معنا نیست که آن‌ها حق ندارند محیط سالمی برای زندگی داشته باشند. جمله مورد علاقه من این است: میان حق داشتن و مهربان بودن، مهربانی را انتخاب کن و به نظرم دبیرستان بهترین مکان برای ابراز این ایده است.

دکتر رئید آمونس که از مشارکت دانش آموزان در این گردهمایی به شگفت آمده بود گفت: هدف اصلی ما این است که به دانش آموزان نشان بدهیم که همه ما یکسان هستیم. هرچند تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد ولی ما باید یاد بگیریم که ارزش شباهت‌هایمان را بدانیم، و در عین حال تفاوت‌ها میان یکدیگر را نیز در کنیم. ما باید بتوانیم تشخیص بدهیم که مردم می‌توانند باورهای دینی، اعتقادات و نظرات مختلفی داشته باشند و ما بایستی بیاموزیم چه واکنشی به آن‌ها نشان دهیم.

نظرات دانش آموزان غیرمسلمان درباره روز حجاب

در این مراسم، دانش آموزان دبیرستانی روسری‌هایی را که توسط برگزارکنندگان برایشان فراهم شده بود سر کردند و نظرات شان را درباره این تجربه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

بعد از مدرسه دانش آموزان به کلاس درس بازگشتند تا تجربه پوشیدن حجاب را با همدیگر به اشتراک بگذارند. هرچند عده‌ای سعی داشتند نظراتی منفی‌نگرانه درباره روز حجاب ابراز کنند، اما شرکت کنندگان از پوشیدن حجاب اسلامی رضایت داشتند.

ماریسا جانسون دانش آموز کلاس اول در این باره گفت: در مجموع تجربه مثبتی بود. ما با مشورت انجمن اتحاد دانش آموزان مسلمان این حرکت را انجام دادیم تا درباره فرهنگ و مذهب مرتبط با پوشش اسلامی اطلاعات بدست آوریم.

اولیویا گبهارت گفت: بسیاری از سئوالاتی که از من پرسیده می‌شد انعکاسی از باورهای معمول درباره حجاب بود و من خوشحالم که توانسته‌ام با نظرات منفی درباره حجاب مبارزه کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha