چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

حوزه/ ماریا داود که با مطالعه قرآنی به زبان اسپانیول مسلمان شده می‌گوید: نمی‌توانستم از قرآن خواندن دست بکشم؛ هر بار که آن را می‌خواندم نکته جدیدی پیدا می‌کردم و قرآن دقیقا آن چیزی بود که به دنبالش می‌گشتم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»به نقل از houstonchronicle.com، با گشایش نخستین مرکز اسلامی اسپانیایی زبان شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا، از آغاز امسال، این شهر به جایگاهی برای آموزش مسلمانان اسپانیایی تبار تبدیل شده‌است.

به گفته الکس گوتیرز، مدیر بخش اسلام در توسعه و عملیات به زبان اسپانیایی اعلام کرد: این مرکز در نخستین ماه آغاز به کار 28 تازه مسلمان را پذیرفته است. به گفته گوتیرز که قبلا مسیحی بوده، نزدیک به 1 هزار مسلمان اسپانیایی تبار در منطقه هیوستون زندگی می‌کنند و طبق آمارها 300 هزار مسلمان با تبار آمریکای لاتین وجود دارند.

در سال‌های اولیه بیش از 500 کتاب صوتی و 250 ویدئو اسلامی وجود داشت، اما اخیرا توجه‌ها بیشتر به اینترنت معطوف شده‌اند. به علاوه کلاس‌های اینترنتی نیز برای مسلمانانی که قادر به مسافرت به مسجد هیوستون نیستند راه اندازی شده‌اند.

گوتیرز در این باره می‌گوید: ما بینندگانی از برزیل، اسپانیا و آرژانتین داریم. ما افرادی نیز داریم که از پاریس و آلمان برای تماشای برنامه‌های ما لحظه شماری می‌کنند و برنامه‌های ما به زبان اسپانیایی برای تمام مردم دنیا آزادانه پخش می‌شوند.

اسلام عشق و صلح می‌آموزد

ماریا داود در مکزیک و در خانواده‌ای مسیحی به دنیا آمده است اما هرگز کلیسا جایگاهی در قلب او نداشته است. زندگی معنوی او حول محور جستجو برای خدا می‌گشته است تا اینکه دوستان مسلمانش در هیوستون به او یک قرآن به زبان اسپانیایی می‌دهند. داوود با خواندن کلام قرآن متوجه می‌شود که مذهب نهایی را یافته است.

او در این باره می‌گوید: نمی‌توانستم دست از خواندن بکشم. و هنگامی که به پایان رسیدم باز از نو شروع کردم. هر بار که آن را می‌خواندم نکته جدیدی پیدا می‌کردم و قرآن دقیقا آن چیزی بود که به دنبالش می‌گشتم.

داوود درباره دین اسلام می‌گوید: اسلام عشق و صلح می‌آموزد. اسلام شیوه‌هایی برای برخورد با مردم، والدین و امور خیریه بدون قضاوت درباره دریافت کنندگان ارائه می‌دهد.

گرویدن داود به دین اسلام 40 سال پیش اتفاق افتاد که منابع برای مسلمانان اسپانیایی زبان در هیوستون بسیار ناچیز بودند.

باور چشم و گوش بسته کفایت نمی‌کند

ناهلا مورالس، 40 ساله نیز همانند داوود در یک خانواده کاتولیک مکزیکی به دنیا آمده و می‌گوید: تا جایی که به یاد دارم همیشه به دنبال وجود خدا می‌گشتم. اما زمانی که از معتقدترین عضو خانواده‌ام یعنی مادربزرگم راجع به مذهب سئوال کردم تنها موعظه او باور چشم و گوش بسته بود که این برای من که یک دختر 20 ساله بودم، کفایت نمی‌کرد. او سپس برای آشنایی با اسلام یک جلد کلام الله مجید خریداری کرد که برایش شگفت انگیز بود. او با خواندن قرآن دانست که اسلام نه تنها به حضرت عیسی معتقد است بلکه پیامبرانی چون آدم، نوح و موسی را نیز باور دارد. و همین سبب پذیرش اسلام برای او شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha