دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
موافقت شورای شهر مینه تونکا با تاسیس نخستین مرکز اسلامی

حوزه/ شهر مینه تونکا واقع در ایالت مینه‌ سوتای آمریکا در حال حاضر بیش از ۲۰ ساختمان مذهبی متعلق به ادیان مختلف دارد و به زودی یک مرکز اسلامی در آنجا راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از startribune.com، شورای شهر مینه تونکا واقع در ایالت مینه‌ سوتای آمریکا به اتفاق آراء، با تاسیس نخستین مرکز اسلامی این شهر موافقت کرد. در این منطقه که در حال حاضر بیش از 20 مرکز و ساختمان مذهبی متعلق به ادیان و مذاهب مختلف وجود دارد به زودی یک مرکز اسلامی راه‌اندازی خواهد شد.

 مرکز اسلامی الامان که قرار است در پاییز آغاز به کار کند، شامل دفاتر اداری، کلاس‌های درس، کودکستان، کافی‌شاپ و یک فضای ضیافت بوده و مکانی دائمی برای گردهمایی و تجمع مسلمانان مینه تونکا باشد

نعمت جنت‌خان از اعضای این مرکز می‌گوید: ما بی‌نهایت خوشحالیم. ما تنها مکانی می‌‌خواستیم که بتوانیم آن را خانه بنامیم. این مرکز اسلامی پرکننده نیاز مسلمانان مینه تونکا بوده و به مکانی مرکزی برای ساکنان محله‌های اطراف تبدیل خواهد شد.

طبق آمارهای رسمی، ایالت مینه سوتا چندین مسجد داشته و 3500-5000 تن از ساکنان آن را شهروندان آمریکایی-سومالیایی تشکیل می‌دهند.

اعضای شورای شهر در این جلسه، پیش از رای‌گیری اعلام کردند که نظرات، انتقادات و سئوالات شهروندان درباره راه اندازی این مرکز اسلامی تنها باید در خصوص مسائل شهری و منطقه‌ای باشد.

تری اشنایدر شهردار مینه تونکا در این جلسه گفت: پیشاپیش می‌گویم که اگر کسی اینجا بیاید و شروع به تحقیر دین، نژاد، کشور، قومیت و یا رنگ پوست کسی بکند و یا سئوالی درباره تروریسم یا تامین مالی این مرکز بپرسد، سئوال او را قطعا خارج از بحث اعلام خواهم کرد.

پس از اینکه شورا رای به تاسیس مرکز اسلامی داد، اشنایدر نیز گفت: به جامعه ما خوش آمدید. اعضای مرکز اسلامی نیز اکنون روی جمع آوری بودجه و کمک‌های مالی به سقف 1 میلیون دلار برای هزینه‌های ساختن این مرکز 3 طبقه با بیش از 30 هزار متر مربع متمرکز شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha