چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضور صدها تن در راهپیمایی ضداسلام‌هراسی در تگزاس

حوزه/ صدها تن از مردم تگزاس با تجمع روبروی مسجد آستین، با محکوم کردن روند صعودی اسلام‌هراسی در آمریکا، همبستگی‌شان را با همسایگان مسلمان اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صدها تن از مردم شهر آستین، پایتخت ایالت تگزاس در آمریکا، روز جمعه با تجمع روبروی مسجد این شهر با محکوم کردن روند صعودی اسلام‌هراسی در آمریکا در پی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، همبستگی خود را با همسایگان مسلمانشان اعلام کردند. 
روز جمعه جمعیتی نزدیک به 300 نفر از مردم و اعضای گروه حقوق بشر اقدام میان ادیانی در تگزاس، با در دست داشتن تابلوهایی روبروی مسجد نویسز گردهم آمدند و همبستگی‌شان را با نمازگزاران روز جمعه در این مسجد نشان دادند. تظاهرکنندگان تابلوها و پرچم‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «ما در کنار همسایگان مسلمانمان می‌ایستیم».
مایس سعدی، دانشجوی بیوشیمی و یکی از اعضای مسجد که برای نماز جمعه به این مرکز مراجعه کرده در این باره می‌گوید: من امروز آمده بودم که نماز بخوانم که یکدفعه با این جمعیت روبرو شدم. به هیچ وجه انتظار چنین حمایتی را از سوی همسایگان‌مان نداشتم.

محمد عمر اسماعیل امام جماعت این مسجد نیز ضمن تشکر از  مردم شهر برای حمایت از همسایگان‌ مسلمان گفت: مشکل این نیست که رئیس جمهور آمریکا الان فردی نژاد پرست است، بلکه مشکل اصلی اینجاست که عده زیادی نژادپرستان در آمریکا هستند که اقدامات و گفته‌های نژادپرستانه او را صحه می‌گذارند.

طبق آمارهای ارائه شده توسط مرکز اسلامی شهر آستین، بیش از 10 هزار مسلمان در این شهر زندگی می‌کنند و گفته می‌شود که زنان مسلمان این شهر نیز مانند دیگر شهرهای آمریکا و اروپا به خاطر داشتن حجاب، کم و بیش مورد هتک حرمت قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha