پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تهدید با اسلحه یک دانش آموز مسلمان در اتوبوس مدرسه

حوزه/ در پی تهدید یک دانش آموز مسلمان با اسلحه در اتوبوس مدرسه، جامعه اسلامی مینه‌سوتا در آمریکا روز گذشته خواستار حفاظت از دانش آموزان مسلمان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از startribune، در پی تهدید یک دانش آموز مسلمان در اتوبوس مدرسه، اعضای جامعه اسلامی مینه‌سوتا در آمریکا روز گذشته خواستار حفاظت از دانش آموزان مسلمان شدند.

طبق گزارش شعبه مینه‌سوتا از شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، والدین دانش آموز مسلمان گفته‌اند که یک دانش آموز بزرگتر در مدرسه ابتدایی افتون لیکلند، یک دانش آموز کلاس مسلمان کلاس سومی را مورد تهدید قرار داده است. و دانش آموز مذکور سپس یک تفنگ رپلیکا (تفنگ‌هایی که ظاهر بسیار شبیه به اسلحه واقعی دارند) با خودش به اتوبوس مدرسه آورده است. راننده اتوبوس سلاح را مصادره کرده و مدیران مدرسه را از این واقعه مطلع کرده است.

جیلانی حسین، مدیر اجرایی شورای کایر این حادثه را یک تراژدی بزرگ داسته و گفت: در راستای موج گسترده حوادث نژادپرستی و اسلام‌هراسی که پس از انتخابات آمریکا به اوج خود رسیده، ما از تمامی مدارس از سرتاسر ایالت می‌خواهیم تا از دانش آموزان مسلمان و دیگر اقلیت‌ها حفاظت کنند.

شورای کایر همچنین اعلام کرد، حادثه هتک حرمت به پوشش اسلامی یک دختر مسلمان و کشیده شدن حجاب او در دبیرستان نورث هادل را نیز در دست بررسی دارد.

ضرب و شتم به جرم انگلیسی صحبت نکردن

به گفته کایر، در حادثه مشابه‌ای یک آمریکایی سفید پوست 56 ساله نژادپرست به جرم، ضرب و شتم، توهین‌های نژادپرستانه و ضداسلامی علیه یک مرد سومالیایی مجرم شناخته شد. گفته می‌شود که این مرد سفیدپوست حتی پیش چشم افسران پلیس به هتک حرمت مسلمان سومالیایی ادامه داد.

مسلمان سومالی‌تبار به پلیس گفت که با دوستش به زبان سومالیایی در حال صحبت کردن بود که ناگهان پیرمرد سفید پوست از جایش بلند شده و فریاد می‌زند: انگلیسی صحبت کن!، سپس با مشت به جان مرد مسلمان افتاده و او را مورد اهانت قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha