سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حمله با شیشه بطری به صورت دانشجوی محجبه/ افزایش نگرانی زنان مسلمان آمریکا

حوزه/ در پی حمله به یک دانشجوی مسلمان در دانشگاه واشنگتن، شورای روابط اسلامی آمریکایی در کنفرانسی خبری، خواستار مداخله اف.بی.آی در خصوص تحقیقات در این زمینه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از  seattletimes، در پی حمله به یک دانشجوی مسلمان در محوطه دانشگاه واشنگتن ، رهبران مسلمان خواستار آغاز تحقیقات سازمان‌های امنیتی از جمله اف.بی.آی در این زمینه شدند.

نماینده شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در یک کنفرانس خبری در دانشگاه واشنگتن گفت: نصرو حسن یک دختر دانشجوی سال اولی  19 ساله در دانشگاه واشنگتن است و به سبب مسلمان و محجبه بودن مورد حمله قرار گرفته است. در این حادثه فرد ناشناسی با شیشه بطری به سر و صورت او آسیب وارد کرد.

این شورا جایزه 5 هزار دلاری برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری و مجازات عاملان این حمله شود، اعلام کرد.

حسن یک دختر مسلمان سومالیایی تبار از ایالت دکوتای شمالی است و در هنگام این حمله حجاب به تن داشته است. باوجودی که او پس از این حادثه به سرعت به پلیس دانشگاه مراجعه کرده و شکایت نموده است، با این حال پلیس دانشگاه واشنگتن هیچ گونه هشدار امنیتی یا اعلان خطری در رابطه این حادثه انجام نداده است.

در همین راستا شورای مسلمانان آمریکا تحقیقات پلیس را ناکافی دانست.

ارسلان بخاری مدیر اجرایی شورای کایر گفت: این حادثه یک جنایت نفرت محور علیه زنان مسلمان در جامعه آمریکا بوده است، موجی از نگرانی‌ها در میان دانشجویان مسلمان به وجود آورده.

اوایل ماه جاری نیز در چندین حادثه دیگر، عده‌ای از نژادپرستان به دانشجویان دختر محجبه در دانشگاه واشنگتن حمله کرده و حجاب آن‌ها را کشیده بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha