جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی حوادث تلخ و دردناک شهادت ده‌ها نفر از زائران سیدالشهداء(ع) در عراق و همچنین جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از زائران حضرت امام رضا(ع) را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا

در ایام سوگواری حضرت رسول اعظم (صلّی الله عليه و آله و سلّم) و سبط بزرگوار ایشان، حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، شاهد جنایات و حوادث تلخی بودیم که سبب تألم خاطر محبین اهل بیت (علیهم السلام) گردید.

برگزاری شکوهمند حماسه اربعین حسینی با حضور میلیونی عاشقان و دلدادگان سالار شهیدان و آزادگان جهان در نهایت آرامش، عظمت و شکست نظام سلطه و مزدوران جاهل و دون پایه‏اش در همه میادین، باعث گردید که سبعیّت و شیطان صفتی خود را در روزهای بازگشت زوار عزیز و شریف آن حضرت نمایان کنند. اقدامی غیر اسلامی و غيرانسانی که دل هر آزاده‏ای را به درد می‏آورد و موجب نفرت بیش از پیش نسبت به عاملان حقیر و جاهل و اربابان کثیف ایشان يعني آمریکا، رژیم جعلی اسرائیل و آل سعود خواهد شد.

همچنین متأسفانه در زمانی که مشهد الرضا (علیه السلام) میزبان عاشقان و دلدادگان حریم اهل بیت (علیه السلام) می‌باشد، شاهد حادثه تلخ دیگری بودیم که در آن جمعی از راهیان طریق الرضا (علیه السلام) ملکوتی شدند و جمع دیگری از این عزیزان مجروح گردیدند.

از خداوند متعال برای زائران آسمانی شده سید الشهدا (علیه السلام) و حضرت رضا (علیه السلام) علوّ درجات را خواهانم و برای بازماندگان صبر جمیل آرزومندم و به صورت ویژه به هموطنان آذربایجانی که همه ساله با شور و دلدادگی خود جلوه‏ای عاشقانه از عشق و ارادت را در حریم مطهر رضوی پدید می‌آورند، عرض تسلیت دارم و و رجاء واثق دارم که اگرچه این عزیزان در سیل خروشان عزاداری نبوی، حسنی و رضوی حضور ندارند ولیکن در محضر مولا و ارباب خود میهمان هستند.

اينجانب در جوار مضجع شريف امام علي بن موسي الرضا (عليه السلام) مراتب تسليت خود را به مقام معظم رهبري‏، ملت شريف ايران و خانواده‌هاي مكرم داغدار اعلام مي‌دارم و براي تمامي مجروحان و آسيب ديدگان اين حادثه غم انگيز آرزوي صحت و عافيت از درگاه الهي دارم.

تولیت آستان قدس رضوی

سید ابراهیم رئیسی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha