پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت:رمز اسیر نشدن دین به دست اشرار و حاکم نشدن مستکبران بر جامعه بشری عاشورایی عمل کردن و اندیشیدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پنجشنبه شب  در یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم با بیان اینکه اگر بگوییم عاشورا یک اتفاق بدون برنامه‌ریزی بوده است اشتباه بزرگی کرده‌ایم، گفت: عاشورا یک حرکت برنامه‌ریزی‌شده است که از آغاز تا انجام یک مدیریت قوی داشت، چه در فصل شهادت با مدیریت امام حسین(ع) و چه فصل اسارت با مدیریت زینب کبری(س).

وی بیان کرد: عاشورا موضوعی است که بر اساس آنچه در روایات داریم از آدم تا خاتم به عاشورا و وجود مقدس ابا عبدالله(ع) اشاره کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بعد از غیبت کبری همه علما و بزرگان بنایشان بر این بوده است که عاشورا بماند، گفت: بعثت به عنوان تأسیس شریعت، غدیر کمال شریعت، عاشورا به عنوان رمز بقای شریعت و مهدی (عج) به عنوان اجرای شریعت در سراسر گیتی و عالم بوده است و همت امامان و اولیا این بوده است که عاشورا بماند.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و صدیقه طاهره(س) با تمام جایگاه رفیعشان اربعین ندارند، اما امام حسین(ع) اربعین دارد، چراکه اربعین نمادی است که عاشورا فراموش نشود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه عاشورا روز تولد عاشورائیان است نه شهادت آنها گفت: دشمنان اسلام بسیار تلاش کردند که عاشورا فراموش شود، ولی عاشورا قرار است رمز تحول و تمدن میان بشریت باشد.

وی ابراز داشت: مقاومت، ایستادگی در راه هدف، بصیرت، ایثار، شهادت، جهاد و همه آنچه از خوبی‌ها و مظاهر عالی انسان است در تابلوی پرتلاطم عاشورا رقم خورده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مسئله عاشورا فقط برای سال 61 هجری نیست، بلکه برای تمام بشریت و همه زمان‌ها است گفت: عاشورا برای آن است که همه بشریت بدانند که هیچ زمانی نباید دین به دست اشرار اسیر شود.

وی عنوان کرد: رمز اسیر نشدن دین به دست اشرار و حاکم نشدن مستکبران بر جامعه بشری عاشورایی عمل کردن و اندیشیدن است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: هر زمانی که انسان‌ها ببینند که انحرافی از مسیر دین صورت گرفته است و ظالمان دارند بر جامعه دینی حاکم می‌شوند با تکیه بر فرهنگ دینی باید ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) خون خود را اهدا کرد تا از جامعه جهل زدایی شود گفت: جامعه با عاشورا قدرت تعقل، دشمن‌شناسی، دوست شناسی، ایستادگی برای هدف پیدا کرد و این 6 هزار شهید استان قم و هزاران شهید کشور از جامعه جهل زدایی کردند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در جوامع اسلامی از برکات خون مطهر شهدا است افزود: خون شهدای ما به بار نشسته است و این بیداری اسلامی که در عالم شاهد آن هستیم از جلوه خون مطهر شهدای ما است.

وی تصریح کرد: مردم یمن همان مردم یمن دیروز هستند، ولی واقعاً چه اتفاقی افتاده است که با همه محرومیت‌ها در مقابل مستکبران ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: امروز به برکت خون شهدا مردم در آفریقا و در روز عاشورا در شهرهای مختلف نیجریه در مقابل مستکبرین ایستادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: به برکت خون شهدا امروز از جامعه اسلامی دارد جهل زدایی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته و رسانه‌های متعدد می‌خواهند جاهلیت مدرنی را بر جوامع حاکم کنند گفت: تهاجم و شبیخون فرهنگی باورها را هدف قرار داده است و رمز ایستادگی در برابر هجوم فرهنگی دشمن ایثار، شهادت، ایستادگی، مقاومت در راه هدف، بصیرت و دشمن شناسی است.

مغرب زمین برای هیچ کشوری برکتی نداشته است

وی با اشاره به اینکه مغرب زمین برای هیچ کشوری برکتی نداشته است بیان کرد: ما راهکار برون رفت از مشکلات را توانایی ملتی می‌دانیم که توانسته است 8 سال جنگ تحمیلی را مدیریت کرده و پیروز شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به رمز مشترک وصیت شهدا گفت: همه شهدا در وصیت‌نامه‌های خودشان بیان کرده‌اند که بدانید برای خدا و امر ولی‌فقیه زمان رفته‌ایم و نگذارید که انقلاب و ارزش‌ها و امام تنها بمانند و همواره دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را از یاد نبرید.

وی ابراز داشت: امروز ایران پناه همه ملت‌های مسلمان است و پرچمی که ایران برافراشته پرچم ضدیت با ظلم و استکبار است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha