جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری هفته «تقدیر اسلامی» در دانشگاه ویسکانسین

حوزه/ دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه ویسکانسین-مدیسن قصد دارند با برگزاری هفته «تقدیر اسلامی»، درباره اسلام و فرهنگ اسلامی در میان مردم آگاهی سازی انجام دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailycardinal، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه ویسکانسین-مدیسن در ایالت ویسکانسین آمریکا قصد دارند در روزهای پیش رو، با برگزاری هفته «تقدیر اسلامی»، درباره اسلام و فرهنگ اسلامی آگاهی سازی انجام دهند.

نخستین برنامه انجمن اسلامی، نشست اجتماعی با گفتگو درباره پیشینه اسلام و جلسه پرسش و پاسخ، با حضور اعضای هیات انجمن اسلامی برگزار شد.

عفت بوییان از اعضای این انجمن گفت: در سایه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه‌های اخیر، احساس می‌کنم به عنوان یک دانشجوی عضو انجمن اسلامی ، وظیفه آگاهی سازی درباره دین اسلام و هویت مسلمانان را بر عهده دارم. اکنون وضعیت پرتنشی در اینجا حکم فرما است و برای من بسیار مهم است که چهره اسلامی‌ خود را به دیگر دانشجویان دانشگاه نشان داده و به آن‌ها ثابت کنم که مسلمانان ترسناک نیستند.

وی افزود: وضعیت به گونه‌ای شده که نمازهای جماعت در مساجد آمریکا محتاطانه برگزار می‌شوند. امیدوارم در نشست‌های هفته تقدیر اسلامی بیشتر غیرمسلمانان شرکت کنند و پاسخ سئوالاتشان درباره اسلام را جویا شوند.

نجیه خان دبیر انجمن اسلامی نیز گفت: شکستن کلیشه‌ها درباره اسلام هدف اصلی هفته تقدیر اسلامی است. آنچه ما در انتخابات آموختیم این بود که مردم آمریکا هیچ اطلاعی درباره ما مسلمانان ندارند. و این وظیفه بسیار مهم ما است که آن‌ها را درباره اسلام آگاه کنیم. ما نباید انتظار داشته باشیم بدون هیچ تلاشی مردم ما را بشناسند.

هفته تقدیر اسلامی معمولا در بهار برگزار می‌شود، اما با توجه به حساسیت به وجود آمده بر روی مسلمانان و افزایش اسلام‌هراسی در محوطه دانشگاه، اعضای انجمن اسلامی تصمیم گرفته‌اند امسال این مراسم را زودتر برگزرا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha