چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسین گنجی

حوزه/ مراسم عزاداری سالرروز وفات نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت سبط نبی مکرم اسلام امام حسن مجتبی(ع) صبح امروز با حضور حضرت آیت الله سبحانی دردفتر این مرجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این مراسم که علما، فضلا، مسئولین، فرماندهان انتظامی و سپاهی و اقشار مختلف مردم  نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین گنجی در سخنانی گفت: عظمت و بزرگی پیامبر(ص) آن قدر زیاد است که نمی شود همه را بیان و یا توصیف کرد.

سخنران این مراسم افزود: اولین ویژگی پیامبر(ص)، معراج است. بعضی از انبیاء همه معراج داشتند، اما معراج آنها مانند پیامبر خاتم(ص) نبوده است.

وی عنوان کرد: بعد از اینکه پیامبر(ص) به معراج رفتند در آنجا فاصله بین حضرت حق و نبی اسلام به اندازه یک قاب قوسین فاصله بود.

حجت الاسلام و المسلمین گنجی با بیان اینکه ولایت درکنار رسالت است و نمی شود این دو مسئله را از هم جدا  کرد و جدا دید افزود:  یکی از حقایق که در معراج بر پیامبر(ص) تجلی کرد همین جایگاه و اهمیت بحث ولایت بود.

 سخنران این مراسم  بیان داشت:  در جای جای قرآن  به مسئله ولایت و رسالت و اهمیت آن دو اشاره شده است.

وی عنوان کرد: رحمت، دومین خصیصه پیامبر (ص) است. اگر چه سایرانبیاء این خصوصیت را داشتند، ولی رحمت پیامبر اکرم(ص) با سایر انبیاء قابل مقاسیه نیست.

 حجت الاسلام و المسلمین گنجی افزود: تنها راه نجات بشر اتصال به ریسمان وکشتی ولایت و همراهی با اهل بیت(ع) است و درمسیر حق وحقیقت کردن است و غیر از این راهی نیست. هر کسی غیر از این عمل کرده گمراه شده است.

سخنران این مراسم با بیان اینکه همیشه اسلام و دین از دشمنی و بغض و کینه عوامل آنها درامان نمانده ابراز داشت: در گذشته این دشمنی به  شکلی و امروزه به شکل دیگر و با عواملی چون حکومت آل سعود و حامیانی مانند آمریکا واسرائیل به میدان آمده اند تا بتوانند هر طوری است جلوی این نور را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: در حال حاضر جانیان تربیت شده امریکا اقدام به خون ریزی و جنایت عده ای زائر بی گناه می کنند تا بتوانند مردم را از مسیر حق و حقیقت دور کنند، ولی تا کنون موفق نشدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha