جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که ایمان با ولایت اهل بیت(ع) کامل می شود، تصریح کرد: مامون به امامت و برحق بودن امام رضا(ع) علم داشت، ولی حجاب ها مانع عمل به علمش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی، شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان ضمن تسلیت شهادت امام هشتم شیعیان، گفت: علم به تنهایی انسان را وادار به حرکت به سمت خدا نمی کند.


وی در ادامه تصریح کرد: تمامی منافقان به خداوند ایمان داشتند، ولی با این وجود دست از معصیت الهی بر نمی داشتند، مامون نیز به امامت و برحق بودن امام رضا(ع) علم داشت، ولی حجاب ها مانع عمل به علمش شد.


استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به جایگاه شیطان گفت: شیطان نیز از مقربان درگاه خداوند متعال بود، ولی با تکبر از امر خدا امتناع ورزید، بنابراین مورد لعنت باری تعالی قرار گرفت و حتی تا روز قیامت از خداوند مهلت گرفت و حال این سئوال مطرح است که او به قیامت اعتقاد کامل دارد ولی چرا برای خود کاری نمی کند؟  


وی ابراز داشت: ایمان به خدا همراه با محبت است و وقتی کسی خداوند متعال را شناخت و محبت او در دلش جای گرفت می تواند هر عملی را در راه خدا انجام دهد، این چه محبتی است که مادران شهدا از فرزندان خود گذشته و راضی به رضای خداوند عالمیان می شوند.


حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: کیمیا گران دنبال کیمیایی بودند که فلزات را به طلا تبدیل کند، ولی به آن کیمیا دست نیافتند، اما من کیمیایی سراغ دارم که به وسیله آن انسان که مانند سایر فلزات است به طلایی اعلا تبدیل می شوند.


وی در ادامه افزود: غلامی سیاه به واسطه محبت خدا و رسول خدا(ص)، به طلایی تبدیل می شود که حتی بعد از شنکجه های فراوان توسط کفار اندکی از ایمانش کم نشد و حتی گلایه ای نزد پیامبر(ص) نیاورد.


استاد حوزه علمیه همدان گفت: محبت مقدمه خود سازی است، همانطور که به ما سفارش شده است که محب اهل بیت(ع) باشیم، فردی سنی در سفری به امام هشتم علاقه مند می شود و از امام تبرکی می خواهد: آن امام رئوف روی کاغذی برای او می نویسد:محب آل محمد(ص) باش اگرچه فاسق بودی و محبان آل محمد(ص)  را نیز دوست بدار حتی اگر فاسق بودند.


انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha