جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه / توليت آستان قدس رضوي، تروریست‌های تکفیری داعش را دست پروردگان اسرائیل و آمریکا خواند و بیان کرد: یک عده جاهل، نادان و فریب خورده تکفیری به ابزار دست آمریکا و صهیونیسم تبدیل شده‌اند تا در جامعه اسلامی جنگ، خونریزی، کشتار و تفرقه ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي، در همايش مديران و معاونان زائران پياده حضرت رضا(عليه‌السلام) كه صبح امروز سه شنبه 9 آذرماه در رواق حرعاملي حرم مطهر رضوي برگزار شد، با بيان اينكه زندگي يك انسان سالك الي الله بايد در راستاي آموزه‌هاي الهي و پيروي از امامان معصومين(عليهم‌السلام) و هاديان ثقل باشد، تصريح كرد: آنچه در زندگي حضرات معصومين(عليهم‌السلام) بيش از همه براي بشريت جلوه داشته، مبتلا شدن ايشان به ابتلائات و آزمون‌های بزرگ الهي و خارج نشدن از صراط مستقيم و رضاي الهي بوده است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، با بيان اینکه نبي گرامي اسلام(ص) فرمودند «هیچ پیامبری در عالم همچون من دچار اذیت و آزار نشد»، اضافه کرد: ابتلا به بلاها و آزمایش‌های الهی، فلسفه آفرینش انسان است و اگر انسان در این ابتلاها منافع خود را فراموش کند و تنها برای دین و قرآن و ارزش‌های الهی گام بردارد، به مقامی نائل می ­شود که شایسته حمد است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به سختی‌ها و مشکلاتی که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای حفظ اسلام ناب متحمل شدند، اشاره و تصریح کرد: تمام ائمه معصومین(علیهم‌السلام) در جهت حفظ اسلام و ولایت گام برمی‌داشتند و در این راه دچار ابتلائات فراواني شدند.

وي در ادامه به حوادث دوران پس از وفات پیامبر اسلام(ص) اشاره و ابراز کرد: بعد از نبی مکرم اسلام(ص) آنانی که نگاه به زهره وجود زهرا(س) و اهل بیت پیامبر(علیه‌السلام) داشتند، هدایت شدند.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي، امام رضا(عليه‌السلام) را اسوه و الگوي مقاومت و ايستادگي در برابر زور و جور خواند و با بيان اينكه پياده‌روي دهه آخر صفر جلوه‌اي از عشق، معرفت و شناخت نسبت به ساحت قدسي حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) است، تصريح كرد: اين پياده‌روي با هدف عرض ارادت و احترام به مقام حجت خداوند و دفاع از حریم ولایت انجام مي‌شود و نشان از اشتياق بالای زائر براي زيارت دارد، به گونه‌اي كه حتي سختي ها و مشقت‌هاي راه براي او آسان و لذت بخش مي‌شود.

توليت آستان قدس رضوي يكي ديگر از ثمرات و بركات پياده‌روي‌هاي مذهبي را خودسازي و ظرفيت‌افزايي در زائران معرفي و اظهار كرد: پياده‌روي‌هاي اربعين و دهه آخر صفر جلوه‌هاي شكوهمندي از عشق، دلدادگي، خودسازي و توجه به مقام و منزلت مزور و جايگاه زيارت است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين مطلب كه قله و اوج پياده‌روي‌هاي مذهبي در اربعين تجلي مي‌يابد، تصريح كرد: پياده‌روي اربعين بزرگترين و بي‌‍‌نظيرترين اجتماع بشري و خروشي ميليوني از دلدادگان و محبان حضرات معصومين(عليهم‌السلام) و منتظران ظهور(عج) است.

وي در بخش پاياني سخنان خود به حمله گروه تکفیری تروریستی داعش به زائران حسینی در حله عراق اشاره کرد و آن را نشان از درمانگی و استيصال اين گروه دانست و گفت: آمریکا و اسرائیل تنها کسانی هستند که از وقایع سوریه، عراق و یمن نفع می‌برند و توطئه پلید و شوم صهیونیسم به روشنی در خونریزی‌ها و جنایات جهان اسلام مشاهده می ‌شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تروریست‌های تکفیری داعش را دست پروردگان اسرائیل و آمریکا خواند و بیان کرد: یک عده انسان جاهل، نادان و فریب خورده تکفیری به ابزار دست آمریکا و صهیونیسم تبدیل شده‌اند تا در جامعه اسلامی جنگ، خونریزی، کشتار و تفرقه ایجاد کنند.

حجت الاسلام و السلمين رئيسي، داعش و القاعده را دست ساخته صهیونیسم برای اختلاف‌افکنی و ضربه به جوامع اسلامی معرفی كرد و گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بر مرکب جهل داعش سوار شده و از آن‌ها برای رسیدن به مقاصد خود سوء استفاده می‌کنند.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام و المسلمین علوی، مسئول خدمتگزاران زائران پیاده دهه آخر صفر از رشد تعداد زائران پیاده در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و پیش بینی کرد که تا پایان روز 30 صفر تعداد زائران پیاده بارگاه کبریایی رضوی به بالغ بر 320 هزار تن برسد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha