جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در آزادسازی شهر حلب سوریه، گفت: همان اراده، ایمان راسخ و روحیه مقاومت و ایستادگی که روزگاری خرمشهر را آزاد کرد؛ سبب آزادسازی حلب شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم قضایی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امروز استکبار در اوج استیصال به‌سر می‌برد، خاطرنشان کرد: شاید بسیاری تصور نمی‌کردند که نظام سلطه با آن همه قدرت ظاهری نظامی، امروز این‌چنین شکسته خورده و دچار استیصال شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال بنای عالم را بر پیروزی نهایی حق قرار داده است، تصریح کرد: همان گونه که آزادسازی خرمشهر سرآغازی برای پیروزی جبهه اسلام بود، این بار نیز آزادی حلب، سرآغاز توفیقات بزرگ جبهه مقاومت اسلامی خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به تبیین نقش زیارت در ارتقای باورهای دینی و ظرفیت‌سازی در انسان اشاره کرد و با بیان اینکه در آموزه‌های اسلامی ارتباط مستمر با ائمه هدی(علیهم‌السلام) مورد تاکید ویژه است، بیان کرد: زیارت مضجع منور ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، یکی از نمودهای عینی حفظ ارتباط با خاندان عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و ظرفیت سازی در انسان است.

وی بر اهمیت مقوله زیارت در تعالی انسان تاکید و عنوان کرد: زیارت اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، یکی از مهم ترین راه‌های مصون سازی انسان در برابر وسوسه‌های شیطانی و ارتقای ظرفیت‌ در آدمی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) در نهج البلاغه خطاب به کمیل بن زیاد می‌فرمایند: «قلب‏ها مانند ظرف‏هایند، پس بهترین آن‌ها باظرفیت‏ ترین آن‌هاست.» تصریح کرد: یکی از بهترین جایگاه‌ها برای افزایش ظرفیت قلوب، زیارت بقاع متبرکه حضرات معصومین(علیهم‌السلام) است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روایت «العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء» از امام صادق(علیه‌السلام)، بیان کرد: علم، نوری است که خداوند به هرکس بخواهد می‌دهد، حقیقت علم در عبودیت نهفته است، یعنی هرکس بندگی و عبودیت بیشتری نسبت به خدا داشته باشد، عالم‌تر است.

وی تمام هستی را تحت مالکیت و اراده ذات اقدس الهی خواند و با بیان اینکه معنای حقیقی علم، دانش نسبت به عقاید و باورهای حقه، اخلاق فاضله و کریمه و آشنایی با واجبات و محرمات دین است، ابراز کرد: بسیاری در دنیا ادعای دانشمندی دارند، اما ملاک دانش و دانشمندی بنا بر سخن امام صادق(علیه‌السلام) موفق بودن در عرصه عبودیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه زیارت بارگاه منور رضوی فرصتی برای ظرفیت سازی و رشد معنویات است، عنوان کرد: زیارت به معنای تصمیم‌گیری زائر برای هم‌رنگ شدن با مزور است و اگر چنین مهمی محقق شد، زیارت مدرسه انسان سازی و مایه تحولات بزرگ برای آدمی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) را واسطه‌ گرانقدری برای نزدیکی به پروردگار متعال معرفی کرد و با بیان اینکه ایشان «باب الله» هستند، به دانشجویان توصیه کرد: ارتباط خود را با خداوند متعال و هادیان ثقل حفظ کنید و همراه با تقویت بنیه علمی، معنویت دینی خود را تعمیق بخشید؛ ظرفیت افزایی، فراگیری علم، تهذیب نفس، خودسازی و مراقبه مداوم خود، برای جوانانی که درصدد خودسازی و سپس جامعه سازی به نام قرآن هستند، یک ضرورت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha