یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم هفتمین شب درگذشت مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی

حوزه/ امام رضا(ع) با مناظرات خود به صورت علمی، رسمی و حکومتی، اهل بیت(ع)، ولایت و امامت را معرفی می‌کند، طوری که انسان‌های منصف دریافتند که احدی غیر از او شایستگی خلافت را ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمن سید رضا اکرمی امشب در مراسم هفتمین شب ارتحال  آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در مسجد اعظم قم گفت: به برکت اربعین امام حسین(ع) شیعه یک همایش و راهپیمایی بزرگ 20 میلیون را در فاصله نجف تا کربلا در برابر دیدگان 8 میلیارد انسان جهان اقامه کرد.

وی بیان کرد: گرچه رسانه‌های غربی، عربی و عبری این حماسه عظیم را سانسور کردند، ولی حقیقت پنهان نخواهد ماند و روزی ناگزیر می‌شوند این حماسه عظیم را بازگو کنند.

خطیب این مراسم با اشاره به اینکه دهه آخر ماه صفر امسال برای ملت ایران بسیار سخت بود گفت: بلافاصله پس از همایش و راهپیمایی عظیم اربعین داستان تلخ بمب‌گذاری در حله پیش آمد و عده‌ای از زوار اربعین به شهادت رسیدند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: پس از حادثه حله، حادثه تصادف دو قطار مسافران رضوی پیش آمد و بسیاری از عزیزان آذربایجانی به شهادت رسیدند که ملت ایران را در غم و اندوه فرو برد.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی ادامه داد: حوادثی که پیش آمد بسیار تلخ  و سنگین بود و در کنار این حوادث تلخ با ارتحال آیت الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز مواجه شدیم که غم و اندوه ما را بیشتر کرد.

وی ابراز داشت: روایات اسلامی بیان می‌کنند وقتی مؤمن فقیهی که عمر خود را در انس با قرآن، حدیث، فلسفه، علم، اخلاق، تدریس و تحصیل سپری کرده است، از میان ما برود واقعاً ثلمه بزرگی است.

این خطیب حوزوی با اشاره به اینکه در این دهه سه حادثه اسلامی و دینی، رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) را داریم گفت: امام علی(ع) در روایتی فرموده‌اند که رحلت رسول اکرم(ص) فاجعه عظیمی بود چراکه نبوت به پایان رسید.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) شخصیتی است که جبرئیل امین را به زمین آورده و 114 سوره قرآن بر قلبش نازل می‌شود و در 23 سال، آخرین دین الهی را به مردم معرفی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی با اشاره به مناظرات امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) با مناظرات خود به صورت علمی، رسمی و حکومتی، اهل‌بیت(ع)، ولایت و امامت را معرفی می‌کند به طوری انسان‌های منصف دریافتند که احدی غیر از او شایستگی خلافت را ندارد.

وی ادامه داد: مأمون حتی از معاویه و یزید هم پست‌تر بود چراکه امام رضا(ع) را از مدینه به شهر دیگری دعوت و ایشان را به عنوان ولی عهد انتخاب کرد ولی به جای میزبانی با آن وضعیت ایشان را به شهادت رساند.

خطیب این مراسم با اشاره به ویژگی‌های آیت الله العظمی موسوی اردبیلی گفت: این مرجع تقلید اهتمام ویژه‌ای به تحصیل علم داشت و شب و روز به تحصیل و مباحثه می‌پرداختند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به فعالیت‌های آیت الله العظمی موسوی اردبیلی پیش و پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: برای انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشیده شده است و بسیاری برای موفقیت آن خون دل خورده‌اند و این مرجع تقلید نیز زحمات بسیاری برای انقلاب کشیدند و در فکر و اندیشه و برنامه‌ریزی رکن رکینی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی با بیان اینکه در هیچ انقلابی سابقه ندارد که 5 انتخابات برگزار شود گفت: امام(ره) می‌خواستند ارکان انقلاب شکل بگیرد و کشور به سمت قانون مداری حرکت کند.

وی ادامه داد: ما امروز از نظر قانون مشکل نداریم، بلکه مشکل ما در اجرا، اعمال و سلیقه است.

سخنران این مراسم ابراز داشت: تا آمریکا، اسرائیل، اروپا و ارتجاع عرب، شیطان بزرگ هستند جز مکر و حیله هیچ توقعی از آنها نباید داشته باشیم و باید آگاه بوده و با هوشیاری حرف زده و تصمیم بگیریم.

وی با بیان اینکه معیار شناخت ما قانون و رهبری باید باشد گفت: رسول اکرم(ص) در صدر اسلام فرمودند که قرآن و اهل‌بیت را نزد شما به امانت می‌گذارم و تا مادامی که به آن تمسک بجویید گمراه نمی‌شوید و اهل بیت امروز همان ولایت فقیه است.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی عنوان کرد: آیت الله موسوی اردبیلی پس از انقلاب مسئولیت‌های بسیار سنگینی داشت و در طول عمر با برکت خود خدمات شایسته و بایسته‌ای مانند تأسیس دانشگاه و مدارس متوسطه انجام داد.

وی تصریح کرد: آیت الله العظمی موسوی اردبیلی به اهل بیت(ع) ارادت و علاقه بسیاری داشت و بسیار متین و با آرامش بود.

این خطیب حوزوی ابراز داشت: در شرایطی که منطقه ما پر از جنگ، افترا، خونریزی و خودفروشی است در کشور ما امنیت وجود دارد و ما باید قدر این امنیت را بدانیم و با همه مشکلاتی که داریم باید دلسوزانه و خیرخواهانه انجام وظیفه کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: ما باید بزرگانی مانند آیت الله موسوی اردبیلی را سرمایه خود دانسته و زندگی‌نامه آنها را بخوانیم و آنها را الگو و اسوه خود قرار دهیم تا در این دنیا متین، عمیق و آبرومند زندگی کرده و خود را به خدا بسپاریم و با توسل به اهل‌بیت(ع) شب و روز خود را به پایان برسانیم.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha